صفحة: 120

בפעילות 5 סעיף ב לשני התרגילים הראשונים יש תשובה אפשרית אחת בלבד , אך לתרגיל האחרון יש כמה תשובות אפשריות . מומלץ לדון בכך עם התלמידים . . 5 השתמשו במספרים 0 ו 1 ובסימנים - או + או : או × והשלימו תרגילים שונים . פעילות 6 עוסקת בסימני התחלקות ב - , 2 ב - 5 וב - . 10 התלמידים נגעו בנושא בקצרה בכיתה ב וילמדו אותו בהרחבה בספר . 9 מקצת התלמידים יוכלו לפתור את הפעילות באופן אינטואיטיבי מתוך הכללות שכבר מצאו בעצמם בכפולות שהם מכירים . אפשר לדלג על הפעילות ולעשות אותה רק אחרי שילמדו את הפרק בספר . 9 בפעילות 7 חשוב להדגיש שיש להגיע לתשובה מבלי לחשב , ומומלץ לדון עם התלמידים בדרכים לפתרון . לדוגמה , בסעיף א יש בשני התרגילים אותו שלם ) . ) 138 בתרגיל השמאלי מחסרים חלק גדול יותר ) 79 ( מאשר בתרגיל הימני ) , ) 69 ולכן החלק השני ) או התוצאה ( יהיה קטן יותר : 138 - 79 > 138 - 69 א בפעילות 8 המקרה השני אינו אפשרי : מכפלת מספר אי - זוגי במספר אי - זוגי תהיה תמיד מספר אי - זוגי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار