صفحة: 113

אפשר גם להשלים מספרים שאינם על הישר , כך : יוֹצא מן הכּלל ) עמוד 164 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 164 - 159 ( בפעילות 7 מעגלים לעשרות בפעם הראשונה מספר ארבע - ספרתי . ריבוי הספרות יוצר לפעמים עומס על התלמידים וגורם לבלבול . כדאי להזכיר : בעיגול לעשרות , ספרת היחידות עוזרת לקבוע אם מעגלים כלפי מעלה או כלפי מטה , וספרת העשרות עוזרת לקבוע מהן העשרות השלמות שביניהן המספר נמצא . בפעילות זו התלמידים נעזרים בקטע מתוך ישר המספרים . בפעילויות 9 - 8 התלמידים מתרגלים את עיגול המספרים לעשרות , הפעם בלי להיעזר בקטע מתאים מישר המספרים . לתלמידים מתקשים אפשר להציע לעבוד בפעילות 8 כך : לצייר על דף ישר ריק , לסמן בו את המספר שצריך לעגל , לחשוב בין אילו עשרות שלמות הוא נמצא ולכתוב אותן משני צדדיו . ) אפשר לספור בלב קדימה ואחורה עד שמגיעים לעשרת שלמה . ( לאחר מכן יש לבדוק לפי ספרת היחידות לאיזו משתי העשרות השלמות המספר קרוב יותר , להקיף אותה ולהשלים . בפעילות 9 בחלק מהסעיפים יש יותר מאפשרות אחת להשלמת המספר . למשל , בתחילת הפעילות מופיעה הדוגמה הזו : אפשר היה להשלים את המספר שבדוגמה בדרכים נוספות , למשל : בסעיף ב למשל : אפשר להשלים למספרים האלה : 133 , 132 , 131 ו - . 134 בסעיפים ג , ה ו - ו יש רק אפשרות אחת להשלמת המספרים , מכיוון שבכל אחד מהם חסרה ספרת העשרות . לתלמידים מתקשים אפשר להציע לסמן על ישר ריק את המספר העגול ) למשל בסעיף ז – את , ) 1 , 490 לכתוב כמה מספרים הקרובים אליו משני הכיוונים ולבדוק אם יש ביניהם מספר המתאים למספר שצריך להשלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار