صفحة: 92

סעיף א : כדי למצוא את ההפרש הגדול ביותר יש לחסר את המספר הקטן ביותר ברשימה מהמספר הגדול ביותר : . 9 , 570 - 66 = 9 , 504 סעיף ב : כדי למצוא הפרש בעשרות שלמות יש לחסר מספרים שיש להם אותה ספרת יחידות . דוגמאות לפתרון : . 9 , 570 - 3 , 390 = 6 , 180 , 3 , 376 - 66 = 3 , 310 סעיף ג : ברשימת המספרים הנתונה זוגות המספרים שספרת היחידות של הפרשם היא 9 יוצרים תרגילים עם המרה של עשרת ל - 10 יחידות . קשה יותר למצוא זוגות כאלה ולכן הסעיף מסומן כאתגר . דוגמאות לפתרון : . 9 , 570 - 981 = 8 , 589 , 3 , 390 - 981 = 2 , 409 גם התרגיל 7 , 000 - 981 = 6 , 019 מתאים , אולם התלמידים עדיין לא למדו לפתור תרגילים כאלה ) כאשר יש אפסים במחוסר ( . תלמידים שיודעים לזהות כי התרגיל מתאים אך אינם יודעים כיצד לפתור אותו מפגינים תובנה מספרית טובה , ויש לקבל את תשובתם גם בלי התוצאה . בהמשך הפרק הם יוכלו לחזור ולהשלים את התוצאה החסרה בעזרת כלים חדשים שירכשו . סעיף ד : כדי למצוא את ההפרש הקטן ביותר יש למצוא את שני המספרים הקרובים ביותר זה לזה : . 3 , 390 - 3 , 376 = 14 פעילות כתב סתרים ) עמוד 139 ( יש קשר בין שתי הפעילויות . בפעילות 1 מוצאים את המספר המתאים לסכום כדאי להרחיב את הפעילות ) דבר שיסייע לילדים בפתרון הסעיף הבא ( ולשאול : אילו מספרים יכולים להתאים לעיגול ולמשולש ? יש אפשרויות רבות , למשל : = 100 , = 200 או : = 123 , = 177 חשוב לזכור שגם התשובה הזו מתאימה : = 150 , = 150 בפעילות 2 צריך למצוא מספרים המתאימים לצורות . . 2 אילו מספרים מתאימים לצורות ? כתבו שתי אפשרויות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار