صفحة: 90

כדי לחסר 7 מאות , ממירים אלף ב - 10 מאות . כעת יש 14 מאות ו - 3 אלפים , ואפשר לחסר 7 מאות ו - 2 אלפים : אם התלמידים פותרים נכון ומציבים את האותיות לפי התוצאות בתחתית העמוד , מתקבל הפתגם " טוב שם משמן טוב " . בפעילות 10 התלמידים מתבקשים לבנות תרגילי חיבור לפי אילוצים ולפתור אותם . המספרים שבהם משתמשים לבניית התרגילים הם מספרים עוקבים . פעילות זו מחזקת את התובנה המספרית ואת חוש האומדן ומובילה להכללות ולהבנות בנוגע לסכומים של מספרים . בסעיף א צריך לבנות תרגילים כך שהסכום הוא מספר בעשרות שלמות . התלמידים מגלים שיש 4 זוגות אפשריים . אפשר לתאר את הזוגות בתרשים כך : הסכום של כל הזוגות זהה ) . ) 770 באופן דומה , בסעיף ב אפשר למצוא זוגות מספרים שספרת היחידות של סכומם היא , 2 בעזרת התרשים הזה : וגם כאן מקבלים תמיד את אותו הסכום ) . ) 772 יש לאפשר לתלמידים למצוא בעצמם את הזוגות ולגלות לבד שהסכום זהה . בסעיף ג התלמידים צריכים ליישם את אותה האסטרטגיה . הם מחברים את המספר הראשון ואת המספר האחרון ומקבלים את הסכום . 771 עליהם לחפש בשורה עוד זוג תרגילים באותו הסכום . מומלץ לכתוב על הלוח בצורה ברורה את התרגיל הפתור : . 381 + 390 = 771 כעת אפשר לכוון את התלמידים להשתמש בתרגיל הפתור שכתבנו ולמצוא , ללא חישוב , זוגות של מספרים מתוך השורה שסכומם הוא . 771

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار