صفحة: 36

הכותרת לפעילויות 19 - 15 היא שתי דרכים לפתרון – איזו מהן קלה יותר ? ואכן כאן ובפעילויות 24 - 20 התלמידים צריכים להיות מודעים לתפקיד שהם נותנים לגורמים הנתונים בתרגיל . נציין שכבר בפרקים הקודמים עסקו התלמידים בפעילויות דומות בתחומי מספרים קטנים יותר . שימו לב שבכמה מהתרגילים , כאשר פותרים אותם בדרך של חיבור חוזר , מתקבלת המרה . בדרך כלל ההמרה פשוטה , אולם אפשר לתת לתלמידים להיעזר בדף הנקודות . למשל , בסעיף א בפעילות : 21 . 21 סמנו > או < או = . אפשר להעזר בדף הנקדות שבמארז האבזרים . 30 × 4 < 100 א 4 × 20 100 ב 60 × 3 100 ג 2 × 70 100 ד בפעילויות 26 - 25 עוסקים בפתרון בעיות מילוליות . נתון תרגיל וצריך לבחור לאילו מבין הבעיות המילוליות הוא מתאים . בבעיות המילוליות מופיעים המספרים המופיעים בתרגיל , אולם לא לכולן מתאימה הפעולה שבתרגיל . מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 47 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 - 151 ( עמודים -49 48 בפעילויות 31 - 27 עוסקים בתרגילים שאחד הגורמים שלהם הוא 2 והמכפלה שלהם היא עשרת שלמה עד . 100 שימו לב , יש תלמידים החושבים שמספרים שספרת העשרות שלהם היא אי - זוגית אינם מתחלקים ב - , 2 למשל : __ = . 30 : 2 = __ , 90 : 2 בפעילות 27 אפשר לפתור את התרגיל בדרכים שונות גם כאשר נעזרים בציור הארגזים . הנה שתי דוגמאות : 60 : 2 = 30 ו - 10 : 2 = 5 ולכן 70 : 2 = 35 כל 10 מתחלק ב - 2 כך : 10 : 2 = 5 ומכיוון שיש כאן 7 ארגזים של 10 התשובה היא 5 × 7 ( 35 (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار