صفحة: 33

בפעילות 1 מוצג לוח הכפל המורחב . כל המשבצות המתאימות לכפולות של התרגילים שכבר נלמדו צבועות בוורוד ומלאות . שאר המשבצות – חלקן מלאות וחלקן ריקות . התלמידים מתבקשים להשלים את השורה של הגורם 5 ואת הטור של הגורם . 4 זו ההזדמנות להזכיר שבטור ובשורה של גורם מסוים רשומה סדרת הכפולות של אותו הגורם ושאפשר להגיע ממספר אחד בסדרה אל המספר הבא ) או הקודם ( בה באמצעות חיבור ) או חיסור ( של הגורם . פעילות 2 ופעילות 4 הן דומות , אך הן מוצגות מכיוון שונה . בפעילות 2 נעזרים בלוח הכפל כדי לפתור תרגילי כפל וחילוק , ובפעילות 4 יש להשלים מספר במשבצות המסומנות ולמצוא את התרגיל המתאים למשבצת . זו הזדמנות להיזכר במיומנות שנלמדה בעבר . בפעילות 3 מזכירים שכאשר משתמשים בלוח הכפל אפשר לחפש את הגורם הראשון בכל אחד מהשוליים , ובשול האחר לחפש את הגורם האחר . פעילויות 5 ו - 6 מסבות את תשומת הלב למשותף למכפלות של 10 ) ספרת היחידות היא 0 ושאר הספרות מתאימות לגורם האחר ( , ולמשותף למכפלות של 11 ) כשהגורם האחר הוא חד - ספרתי התוצאה היא דו - ספרתית ושתי הספרות מתאימות לו ( . דוגמאות : . 6 × 11 = 66 12 × 10 = 120 בפעילות 8 שימו לב שפותרים גם משוואות . חשוב לוודא שגם אותן התלמידים יודעים לפתור , וזאת בעזרת חיפוש המשבצת המתאימה להן בלוח . עמודים -39 36 בפעילויות 14 - 9 עוסקים בכפולות של 25 , 20 , 15 , 5 ו - . 50 כשם שבתחילת לימוד הכפל והחילוק נעזרו התלמידים בחיבור חוזר , כך הם יכולים לעשות גם כאן . בפעילות 9 עם המורה יש סיפור מסגרת העוסק בקופסאות של עוגיות . את הסעיפים הראשונים של הפעילות רצוי לפתור עם התלמידים . שימו לב שהנתונים בשאלות הראשונות בסעיפים ה ו - ו מתאימים לתרגיל חילוק או למשוואת כפל . לשאלות מתאים ציור של קבוצות שוות . התלמידים כבר למדו להיעזר בציור קבוצות לפתרון משוואות ולתרגילי חילוק כשעסקו בתחום מספרים קודם . הנה פתרון מתאים לסעיף ה : הפתרון יכול להיות מלווה באמירת הסדרה : 15 , 30 , 45 או בתרגיל : 15 + 15 + 15 = 45 ) מובן שאפשר לרשום כל אחד מארבעת התרגילים המתאימים למכפלה 45 ולגורמים 15 ו - . ) 3 ה יפתח קנה 45 עוגיות בקפסאות של 15 עוגיות . השלימו את הציור וכתבו כמה קפסאות הוא קנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار