صفحة: 31

שימו לב גם לקשר בין התרגילים של סתיו ואביב שחישבו את מספר האגסים שבדוכן : " שלוש פעמים 5 כפול . " 6 שתי השאלות האחרונות בדיון מזמנות התאמת תרגילי חילוק . • בדוכן יש 30 רמונים המסדרים שוה בשוה בשני ארגזים . כמה רמונים יש בכל ארגז ? חישוב מספר הרימונים בכל ארגז : __ = . 30 : 2 זהו תרגיל חילוק שהתלמידים עדיין לא למדו לפתור . יש להניח שחלקם יטעו ויחשבו שאי אפשר לחלק 30 רימונים שווה בשווה בין שני ארגזים ) " כי 3 הוא מספר אי - זוגי " ( . אפשר להציע להם לשער מהי התשובה ולבדוק את השערתם . כמובן , אפשר להתאים לשאלה גם את המשוואה . 2 × __ = 30 • אם סוחטים 5 גזרים , מקבלים כוס מיץ אחת . כמה כוסות מיץ מקבלים אם סוחטים 60 גזרים ? חישוב מספר כוסות המיץ המתקבלות מסחיטת 60 גזרים : __ = . 60 : 5 יש להניח שהתלמידים יתקשו לזהות כי לשאלה הזו מתאים תרגיל החילוק הזה . בהסבר אפשר להיעזר בתבנית הזו : 5 כוסות מיץ גזרים לכל כוס מיץ 60 גזרים בסך הכל את תרגיל החילוק הזה התלמידים עדיין לא למדו והם יכולים לפתור אותו על ידי " קפיצות של , " 5 בשימוש בחוק הפילוג באופן אינטואיטיבי )__ = 60 : 5 = 50 : 5 + 10 : 5 ( או בדרך אחרת . נזכיר שאנו ממליצים לפתוח את הלמידה בדיון בציור הפתיחה , אולם אפשר גם להתחיל את הלימוד בפרק בעמוד 34 ולחזור אל הציור בהמשך הלימוד . כך או כך , בהמשך הפרק נתייחס שוב לציור הפתיחה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار