صفحة: 22

בפעילות 2 התלמידים מתבקשים להשלים סיפורים המתארים את הציור הנלווה . בשלב הראשון מומלץ לקרוא כל סיפור בשלמותו , אחר כך לחפש איזה משני הנתונים החסרים אפשר להשלים מהציור , לזהות את המבנה ) חיבורי או כפלי ( ולבסוף להשלים את המספר האחר . אפשר להשתמש בתבניות . . 2 פתרו את הבעיות . א על פי הפתקים שעל המקרר , להכנת חביתה 2 אחת צריך ביצים . 24 אם כך , להכנת 12 חביתות צריך ביצים . תרגיל : 2 × 12 = 24 ב בתבנית ביצים יש 6 ביצים . 3 על פי הציור , על המדף יש תבניות ביצים , 18 כך שיש לז ' ק ביצים בסך הכל . תרגיל : 6 × 3 = 18 ג 24 בסעיף א ראינו שז ' ק צריך ביצים . 18 בסעיף ב ראינו שיש ביצים . 6 אם כך , חסרות ביצים ! תרגיל : 24 - 18 = 6 מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמודים 22 - 21 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 – 151 ( בפעילות 3 שלושת הסעיפים עוסקים באותו מצב . הנתון המופיע בסעיף א ) 10 קוביות שום בכל תבנית ( משמש את התלמידים גם בפתרון של סעיף ב . סעיף ג מתבסס על נתונים שמתקבלים מפתרון סעיף א ועל נתונים מסעיף ב . בסעיף א , לאחר שמבינים כי מדובר בבעיה בעלת מבנה כפלי שמתאים לה תרגיל הכפל , 5 × 10 = 50 מגלים כי לז ' ק יש 50 קוביות שום . בסעיף ב נתון כי לתיבול הפשטידות דרושות 30 קוביות שום . בסעיף ג מחשבים כמה קוביות שום יישארו לז 'ק מתוך 50 הקוביות שהיו לו , אם הוא ישתמש ב - 30 מהן לתיבול הפשטידות . הבעיה בסעיף זה היא בעלת מבנה חיבורי , והתרגיל הישיר המתאים לה הוא תרגיל חיסור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار