|
صفحة: 76
. 6 תלמידים התבקשו לבנות את המספר 217 בכרטיסים בדרכים שונות . סמנו V ליד כל תשובה נכונה . דיּוּן בציור של איזה ילד רואים בקלות שהתשובה נכונה ? אילו מספרים בנו התלמידים שטעו ? פרט לדיון בתשובות , כדאי לקיים את הדיון המופיע בסוף הפעילות : דיּוּן בציור של איזה ילד רואים בקלות שהתשובה נכונה ? אילו מספרים בנו התלמידים שטעו ? הציור של נועה מתאים לייצוג ה״יעיל״ של המספר , הייצוג תואם לספרות במספר , ולכן בציור זה קל לראות שהתשובה נכונה . עידו טעה . אם נמיר 10 עשרות במאה אחת , נקבל 3 מאות ו - 7 עשרות , כלומר המספר המתאים לייצוג שלו הוא . 370 גם לירון טעה . אם נמיר כל קבוצה של 10 מאות באלף אחד נקבל 2 אלפים , מאה אחת ו -7 יחידות , כלומר . 2 , 107 התשובות של דניאל ואלון נכונות . שאלות נוספות לדיון : האם אפשר לייצג את 217 בעזרת יחידות בלבד ? כן , בעזרת 217 יחידות . האם יש דרכים נוספות לבנות את 217 בכרטיסי המספרים ? יש . למשל מאה אחת , 11 עשרות ו - 7 יחידות .
|
|