|
صفحة: 154
במשימות שבעמודים , 109 , 75 , 54 נתונה שרשרת שחרוז אחד שלה כבר צבוע , ונתונים אורכי דגמים מתאימים . התלמידים צריכים לתכנן דגמים באורכים הנתונים , כך שאם נצבע לפיהם את השרשרת , החרוז הצבוע יהיה במקום המתאים . גם במשימות אלה נוח לסמן על המחרוזת את השרשרת של כל דגם , למשל בפעילות שבעמוד : 75 בתמונה הימנית שלהלן מסומנות החזרות של דגם באורך . 3 אפשר לראות שכדי שהדגם יתאים למחרוזת , החרוז הראשון צריך להיות כחול . בתמונה השמאלית שלהלן מסומנות החזרות של דגם באורך . 4 במקרה זה , כדי שהדגם יתאים למחרוזת החרוז האחרון בדגם צריך להיות כחול ) את שאר הצבעים אפשר להשלים איך שרוצים ( . בשתי הדוגמאות הנחנו ש " קוראים " את הדגם משמאל לימין . בשרשרתיש 24 חרוזים וחרוז אחד כבר צבוע . תכננו דגמים בארכים שונים שיתאימו גם לחרוז הצבוע . בשרשרתיש 24 חרוזים וחרוז אחד כבר צבוע . תכננו דגמים בארכים שונים שיתאימו גם לחרוז הצבוע . פעילויות עם רכבות בדומה לפעילויות השרשרת עם החרוז הצבוע , גם הפעילויות עם הרכבות עוסקות בקשר שבין מיקום של איבר לבין הצבע שלו בסדרת צבעים עם דגם חוזר . בעמוד 98 התלמידים פוגשים את הרכבות הצבעוניות . הרכבות עוברות במנהרת הקסמים ונצבעות על פי דגם חוזר . באילו צבעים ייצבעו הקרונות שעדיין לא הגיעו למנהרה ? כדי לצבוע את הקרונות המרוחקים צריך לנתח את הקשר בין מספר הקרון לצבעו .
|
|