صفحة: 30

ב . מזהים שבצד אחד של הדוכן יש 10 סלסילות שבכל אחת מהן 2 אננסים . מתאימים את התרגיל __ = 10 × 2 ופותרים . מזהים שבצד האחר יש 4 סלסילות שבכל אחת מהן 2 אננסים . מתאימים את התרגיל __ = 4 × 2 ופותרים . מחברים את כמות האננסים שבשני הצדדים . מובן שניתן למצוא את מספר האננסים בדרכים נוספות , אולם מומלץ לעודד את התלמידים לא להיעזר במנייה בלבד . דוגמאות לדרכים למציאת מספר התפוזים בשני הארגזים שבדוכן : א . מזהים שבכל אחד משני הארגזים התפוזים מסודרים במערך של 4 טורים של . 8 מחשבים את מספר התפוזים בכל ארגז בעזרת תרגיל כפל __ = , 8 × 4 ומחשבים את מספר התפוזים שבשני הארגזים בעזרת תרגיל חיבור )__ = 32 + 32 ( או בעזרת תרגיל כפל )__ = . ) 2 × 32 אפשר לבקש מתלמידים מתקדמים לכתוב את השלבים בתרגיל אחד , למשל : __ = 8 × 4 × 2 או __ = . 8 × 4 + 8 × 4 זו הזדמנות לשוחח על סדר הפעולות . ב . מזהים שכל התפוזים מסודרים ב - 8 טורים של , 8 מתאימים את התרגיל __ = 8 × 8 ופותרים . כדאי להראות את הקשר בין התרגילים המתאימים לשתי הדרכים . שימו לב לקשר בין התרגילים של אדר וסיוון שחישבו את מספר סלסילות הענבים שבדוכן : זהו קשר הנובע מחוק הפילוג שיילמד בפרק הנוכחי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار