صفحة: 82

הפיוט נמצא בגניזה הקהירית , ובעקבות כך תוארך למאה ה - 10 בערך ולכן יש המייחסים אותו לפייטן ארץ - ישראלי קדום מהתקופה הביזנטית ( יניי או אלעזר הקליר ) ולא לרבי אמנון ממגנצא . פעילות 1 יש לבקש מהתלמידים להביא לקראת הימים הנוראים מחזור על מנת שידפדפו בו , יכירו את המבנה שלו ויאתרו בו את הפיוט הנלמד . פעילות 2 כדי להכניס את התלמידים לאווירת הימים הנוראים וללימוד הפיוט יש להשמיע את לחני הפיוט על פי המקובל בעדות השונות . ניתן לעמוד על הקשר שבין תוכן הפיוט ללחן שלו . מומלץ להאזין לפיוט שהלחין יאיר רוזנבלום לאחר מלחמת יום הכיפורים . פעילות 5 ונתנה תקף קדושת היום - נספר בעוצמה של היום הקדוש - ראש השנה או יום הכיפורים . פעילות 6 ובו תנשא מלכותך ויכ וֹ ן בחסד כסאך ותשב עליו באמת . פעילות 7 אתה הוא דין ומ וֹ כיח וי וֹ דע ועד וכ וֹ תב וח וֹ תם וס וֹ פר ומ וֹ נה . ותזכר כל הנשכח וֹ ת , ותפתח את ספר הזכר וֹ נ וֹ ת . הסבר : ה ' הוא המלך שדן ושופט את האדם בראש השנה . ביום זה יושב ה ' על כיסא המשפט וכותב את גזר דינו של האדם , הוא סופר ומונה את מעשיו ובהתאם לזאת חותם את גזר הדין . ה ' זוכר כל מעשי האדם - הטובים והפחות טובים גם יחד ובהתאם למעשיו שופט אותו . בשורות אלו מוזכרת הנהגתו של ה ' לשפוט את האדם בחסד וברחמים , כפי שמצוין : " ויכ וֹ ן בחסד כסאך " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار