صفحة: 170

הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 זוהי פעילות מטרימה לפרק . התלמידים מתבקשים לתעד את זיכרונותיהם מליל הסדר בביתם בכתב , בכדי שיוכלו להיעזר בתיעוד במהלך השיחה בכיתה שתתקיים לאחר קריאת הטקסט . התיעוד בכתב מאפשר חשיבה מעמיקה על תוכנו ( וכן סיוע מצד בני המשפחה במידת הצורך ) , והיערכות יסודית יותר לשיחה בכיתה . בעבודה עם תלמידים מתקשים אפשר להוסיף שאלות מנחות נוספות לתיאור הסדר , כמו : מי הם המשתתפים ? היכן נערך הסדר ? וכד ' . פעילות 3 השיחה בכיתה קושרת בין הטקסט שקראו לבין מה שהתבקשו לכתוב לפני הקריאה – חיבור אישי של התלמידים למסורת ליל הסדר , ויחד עם זאת הבנה שבבתים שונים ' הסדר ' נחוג בדרכים מגוונות . פעילות 4 א . א מירה או הבעה במילים ( עפ " י מילון רב מילים ) . הרחבה נוספת בנוגע למשמעות המילה " הגדה " אפשר לקרוא באתר האקדמיה ללשון העברית . ב . החלק המדובר הוא ה " מגיד " , שנקרא כך משום שבו אומרים את ההגדה . פעילות 5 המשפטים המספרים את תמצית סיפור יציאת מצרים הם : עבדים היינו ל פר עה ב מצ רים , ויוציאנו ה ' אל הינו משם ב יד חזקה ובז רע נ טויה " המשפט המתאר מה היה קורה אלמלא יצאנו ממצרים הוא " הרי אנו ובנינו וב ני בנינו מ שע בדים היינו ל פרעה ב מצ רים" הקטע " עבדים היינו " פותח את ההגדה מפני שהוא מתאר בקצרה את עיקר סיפור יציאת מצרים ומבהיר מיד עם תחילת ההגדה את הסיבה לאמירתה ואת הקשר שלה לכל אדם בעם ישראל : לולא יציאת מצרים היינו עלולים להישאר משועבדים למצרים עד עצם היום הזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار