صفحة: 163

אם ה כיתה ברמה גבוהה , אפשר להחליף את פעילות 2 בפעילות ההפוכה - לקרוא את מקבצי הפסוקים ולכתוב מה מסופר בהם . עבודה בקבוצות : לחלק לתלמידים מקטעי טקסט , לפי החלוקה במשימה , 2 ולבקש מכל קבוצה לקרוא יחד ולנסח בכמה משפטים מה מתרחש ביחידת הטקסט שקראו . אח " כ להרכיב , מכל מה שהתלמידים כתבו , את הפרק השלם . להציע לתלמידים להיעזר בעוגנים בטקסט , כדי להבין את המהלך שלו . סימון של מלות פעולה המופיעות בראשי פסוקים יכול לעזור ביצירת מעין תרשים של הפרק : א ומר דכי , ידע ............. ד ותבואינה ( ותבואנה ) נערות אס תר ו סריסיה , ............. ה ותק רא אס תר להתך ו ויצא התך , אל - מר דכי - .............. ז ויגד - לו מר דכי , ............ ט ויבוא , התך ; ויגד ל אס תר , ............ יב ויגידו ל מר דכי , ....... . יג ויאמר מר דכי .................... טו ותאמר אס תר ................... פעילות 3 בפעילות זו התלמידים מתבקשים להוסיף סימני פיסוק בפסוקים י ' - י " ז , כדי לה קל על הקוראים . לדוגמה : י ותאמר אס תר להתך , ות צוהו אל - מר דכי : יא כל - עב די המלך ו עם - מ דינות המלך יד עים , אשר כל - איש ו אשה אשר יבוא - אל - המלך , אל- החצר הפ נימית .... טו ותאמר אס תר , ל השיב אל - מר דכי : טז לך כ נוס את - כל - הי הודים הנמ צ אים ב שושן .... פעילות 4 מהעובדה שאסתר לא ידעה על הצו אפשר קודם כל להסיק , שהמלוכה של אסתר אין פירושה כוח שלטוני ופוליטי . היא א ינה יודעת על החלטותיו השלטוניות של המלך ובוודאי אינה שותפה להן . היא אפילו אינה יכולה לגשת למלך בכל עת שתרצה ולשוחח אתו בחופשיות . ואכן , הביטוי המוכר " מלכת אסתר " ( וגם תחפושת ה " מלכה " עם שרביט וכתר ) אינם מתארים נכוחה את מעמדה של אסתר : היא אמנם בעלת המעמד הרם ביותר בחצר המלך המונה נשים רבות . בצד אם המלך היא אדונית הבית וחיה באגף משלה בארמון . אולם אין לה גישה חופשית אל המלך והיא נתונה לחסדיו , ולרוב היא ספונה בחדריה ותנועתה מוגבלת למתחם הארמון . מידע על העולם זורם אליה דרך משרתים ומשרתות , ומהמגילה אפשר להסיק שהיא אף מנותקת ממידע על בני עמה , להוציא קשריה עם מרדכי . פעילות 5 התשובה היא ב : ויבוא , עד לפ ני שער - המלך : כ י אין לבוא אל - שער המלך , בלבוש שק . ( פסוק ב ) מעבר לווידוא של הבנת הנקרא , יש לשאלה זו גם מטרה עקיפה : להרגיל את התלמידים לחפש תשובות לשאלות ב טקסט , גם אם נדמה להם שהתשובה ברורה , או " מובנת מאליה " על בסיס מה שנדמה להם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار