صفحة: 162

. 4 התלמידים יתנסו בהשוואה של טקסטים חזותיים – ציורים של אסתר המלכה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 62 - 61 הישג נדרש 7 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק בראש הפרק מופיע תקציר של סיפור המגילה . כדאי לוודא שה תלמידים כולם אכן זוכרים את סיפור המסגרת ואת הדמויות הראשיות ( יתכן שלא כולם התחנכו ב מערכת החינוך הישראלית ) . אחת הנושאים שמטופלים בפרק הוא הדיבור בין הדמויות , ולכן כדאי ללמוד את ה פרק " דיבור ישיר ודיבור עקיף " לפני פרק זה . ואם כבר נלמד – להזכיר אותו לתלמידים כשמגיעים לפעילות זו . הטרמה לפעילות 1 אפשר לעצור ולהזמין אותם לדמיין את הסיטואציה המתוארת בקטע הפתיחה , ולבקש מהם לענות על השאלה הרטורית המסיימת אותו – איך יוכלו מרדכי ואסתר לתקשר ביניהם . לאפשרות התקשורת יש מקום בולט בפרק הזה , שאחרי פתיחה קצרה מורכב כולו מפינג פונג של שאלות ותשובות באמצעות מתווך . מומלץ לקרוא בפניהם את הפרק פעם אחת – בקול ובהטעמה . הדבר יעזור להם לקבל תחושה ראשונית של המבנה ולזהות מי הדמויות הפועלות – אסתר , מרדכי , המשרתים של אסתר , וביניהם המשרת בעל השם המוזר " התך " . כדאי לעצור ולהסביר שזהו שמו של המשרת , כדי שהתלמידים לא ילכו לאיבוד בכל פעם שהם נתקלים ב מילה הזו . מלבד זאת מוטב להימנע מעצירות לשם הסברים וביאורים , כדי לאפשר לתלמידים קריאה והתנסות עצמאיות בפענוח עצמאי ( עם עזרה של פירושי מלים ושאלות מנחות ) של טקסט מקראי . פעילות 2 הפעילות נועדה " לעשות סדר " במסה של הטקסט המקראי ולוודא הבנה כללית של מהלך הפרק וההתרחשויות בו . בחרנו הביא את ה " תרגום " ולשלוח את התלמידים לחפש את הפסוקים כדי לעזור להם להתמצא בטקסט . להלן עוד רעיונות כמה חלופות ל " פיצוח " ראשוני של הפרק :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار