صفحة: 100

. 3 התלמידים יפיקו מידע מתוך תיעוד של סיור . . 4 התלמידים יתרגלו את היכולת להבין ולזהות הקשרים , דרך התבוננות בסביבה שבה נמצאת עבודת אומנות רחוב . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 55 - 54 הישג נדרש . 5 , 4 , 1 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 2 הפרק מתחיל בהתבוננות חופשית בכמה ציורי רחוב , וכתיבת דעה ומחש בות על אחד מהם . כדאי לעודד את התלמידים להעמיק מעבר ל " יפה " או " לא יפה " , לדייק ולכתוב מה הם אהבו או לא אהבו , מה התמונה מזכירה להם , איך הם מתחברים אליה , איך היא משפיעה לדעתם על הסביבה שלה , איזה " סיפור " הם רואים בה , ועוד . פעילות 5 לאחר קריאה של כתבה על אומנות רחוב יש למצוא טענה וטענה נגדית לגבי אומנות רחוב . בכתבה ישנן כמה טענות משני הצדדים . כדי לסייע לתלמידים המתקשים אפשר למצוא יחד מילים המסמנות טענה , כמו : " המתנגדים לזכות לצייר על הקירות טוענים ש ... " , " אמני הרחוב חושבים ש ... " פעילות 7 ו - 8 הפעילויות עוסקות בסיור . סיור הוא שילוב של רי איון והצגת מידע עם תיאור אישי של הכותב המבקר בשטח . לסיור , כדרך להפקת מידע , יש יתרונות ומגבלות שעליהם עומדים בפעילות . היתרונות של סיור הם בעיקר המפגש הישיר עם הנושא והאפשרות להבין אותו " מיד ראשונה" ובצורה חיה . בנוסף אפשר לשאול שאלות ולקבל תשובות מידיות . לעומת זאת , בסיור מקבלים נקודת מבט חלקית על הנושא , ולא את המכלול . מוצע לדבר עם התלמידים על סיורים שהם ערכו , על הרשמים שלהם מהסיור , ואולי גם לשאול אילו נושאים הם היו רוצים ללמוד באמצעות סיור בשטח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار