صفحة: 132

פעילויות 10 - 9 פעילות זו מסכמת את מה שנלמד בפרק . התלמידים מתבקשים לגבש עמדה בנושא שימוש בטלפונים בבתי הספר ולהציג אותה באמצעות סרטון . לשם כך הם צריכים לבנות היטב את חלקי הטיעון : הצגת הנושא והעמדה שלהם , נימוקים והוכחות , סיכום . כדאי לדבר מעט בכיתה על הית רונות שבסרטון : החומר מועבר בצורה קלילה ומעניינת יותר , אפשר ורצוי להכניס הומור ויצירתיות , ומוכרחים לבנות את הטיעון בצורה בהירה וקולחת כדי שהצופים יבינו וישתכנעו . הפעילות מוצעת כעבודה בקבוצות , ואפשר לחלק את העבודה לתפקידים : הבמאי , השחקנים , התסריטאים וכו ' , או לעבוד ביחד על הכול . אפשרות נוספת - כל קבוצה תציג את הטיעון שלה בפני הכיתה ( ללא סרטון ) באמצעות מצגת , דיבור או בדרך אחרת יצירתית שהתלמידים יבחרו , ועליהם להציג את הטיעון בצורה ברורה ומשכנעת . פעילות – 11 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : הסלפי . הפעילות מתמקדת בשלושה היבטים : א . קריאת טקסט על תולדות הסלפי ופעילויות המתייחסות לטקסט . ב . צילום סלפי וכתיבה בהקשר לצילום . ג . כתיבת תגובה לבלוג בנושא הסלפי . פעילות – 12 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : שפת ה " רגשונים " ( אימוג ' ים ) . טקסט מידע ופעילות יצירתית . הצעה להרחבה : ניתן לערוך דיון או משפט ציבורי בנושא השימוש בטלפונים ניידים . מומלץ לשתף בדיון נציגות של ההורים . על כל צד להתכונן למפגש : להכין מצגת עם נתונים , ראיות וטיעונים , לערוך סקרים בין תלמידי בית הספר והורי התלמידים בכיתות ו , לבחור עדים שיוכלו לספר מ ניסיונם או מומחים לנושא . אפשר להיערך לדיון כזה ברמה של כמה כיתות מקבילות ולהפוך אותו למעין " יום שיא " בית ספרי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار