صفحة: 85

מטרות תוכן . 1 קריאת שני סיפורים , שנכתבו בעשורים הראשונים של המאה העשרים , אחד בארץ ואחד בפולין ; " העז של אבו עזיז " מאת דורית אורגד , " הצלקת " מאת יאנוש קורצ ’ אק . . 2 עמידה על ההיבט הערכי בכל אחד מהסיפורים - שכנות טובה , התנדבות , מאמץ , מסירות , עמידה בהבטחה למרות הקשיים והקרבה המאפיינים את המשפחה הערבית בסיפור מאת דורית אורגד , וסובלנות , אנושיות , קבלה , חמלה , שוויון ודחיית דעות קדומות בסיפורו של קורצ ’ אק . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יכירו את המבנה של סיפור מסגרת , יבינו סוגים שונים של זיקות בין סיפור המסגרת לסיפור הפנימי ויעמדו על הייחוד של תת - סוגה זו . . 2 התלמידים ידונו בנושא הגיבור בסיפור הקצר , ויתנסו בזיהוי הגיבורים בסיפורים שקראו . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 51 - 50 הישג נדרש . 6 הטקסטים בפרק הטקסט העז של אבו - עזיז מאת דורית אורגד הצלקת מאת יאנוש קורצ ’ אק הסוגה / תת - הסוגה סיפור קצר ( תת - הסוגה - סיפור מסגרת ) סיפור קצר ( תת - הסוגה - סיפור מסגרת ) הרחבות והצעות להוראת הפרק הסיפור העז של אבו עזיז המסגרת בסיפורה של דורית אורגד דקה מאוד , וחשיבותה בעיקר במתן ההקשר שבו נמסר סיפורו של סבא . כדאי לתת את הדעת על תיאור היחסים ההרמוניים - כמעט בין אנשי המשטרה שחיו בשכנות , ועל התמסרותה המלאה , המעוררת התפעלות של משפחת אבו - עזיז לתפקיד שלקחה על עצמה – אספקה יומית של חלב עזים לתינוקת החולה . הטקסט מדגיש את מחויבותו של כל אחד מבני המשפחה הערבית – האב , האם והנער שהפך לחברו של המספר ( סבא ) – האב והבן באספקת החלב , האם בביקורים ובעידוד מילולי ורגשי . כדאי להצביע על השינוי באווירה בביתו של המספר – מאז נזקקה התינוקת לעזרת המשפחה הערבית חדלו בני המשפחה היהודים מתלונותיהם על הריח הרע העולה מן הדיר . כדאי לעסוק במתח שהתעורר בין שני הנערים – אחד שרצה להמשיך בכל מחיר את מה שמשפחתו החליטה לעשות , והאחר שפעל מתוך חשדנות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار