صفحة: 126

כסיכום לפרק 1 . הציעו לתלמידים להכין מודעה הקוראת למועמדים להצטרף לקורס מערנים . בקשו מהתלמידים להתייחס לכמה אלמנטים במודעה : א . כותרת שתמשוך תשומת לב ב . תמונה מתאימה שתעורר סקרנות ג . משפט מתוך הכתבה או הריאיון שיעורר בקורא המודעה רצון להגיש בקשת מועמדות . ד . כישורים נדרשים ( הפנו אותם לפעילות . ( 17 2 . הציעו לתלמידים להמשיך ולחקור את נושא המערות : מערות בארץ ישראל או בעולם . לדוגמה : מערות שמצאו בהן ממצאים ארכיאולוגים מעניינים , או מערות שיש בהן תופעות טבע ייחודיות . ( עוד ראיונות בספר – בפרקים " מציירים על קירות " , " ילדה ופלא " , " דיבור ישיר ודיבור עקיף " ) *** הציפור הלאומית ( עמ ' 127 בספר לתלמיד ) בפרק הזה התלמידים פוגשים את המושג " ציפור לאומית " וקוראים מידע על ציפורים בטבלה ובטקסט רציף . הם נחשפים להצגת מידע בטבלה ולומדים להוציא מידע מהטבלה , להכניס אליה מידע ולבחון את דרך ארגונה למטרות שונות . התלמידים מתבקשים לבחור ציפור לאומית בדומה למהלך הבחירות שהתקיים לפני כמה שנים . הבחירה בעיקרו של דבר היא שאלה של העדפה אישית , ועיקר העניין הוא ביכולת לנמק את הבחירה בצורה בהירה . חשוב להדגיש שבפעילות הזאת אין בחירה נכונה או שגויה . מטרות תוכן . 1 הכרת המושג " ציפור לאומית " ובחירת הציפור הלאומית בישראל . . 2 היכרות עם ציפורים שונות בארץ . יעדים בחינוך הלשוני : . 1 התלמידים ידלו מידע מטבלה ויעמדו על ההבדלים בין רכיבי המידע . . 2 התלמידים יערכו הכללה מרכיב י מידע הנתונים בטבלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار