صفحة: 174

שלעבד לא מתייחסים כאל אדם אלא כאל בהמה ולעתים אף כפחות ממנה . שכדי להפוך אדם לעבד משתמשים בשיטות נפשיות וגופניות של אילוף ושבירה , כפי שנוהגים בחיות . העבודה שיעשו כאן התלמידים תהווה בסיס ל פעילות , 4 שבה יתבקשו לבחון אם מה שקרוי כיום " עבדות מודרנית " אכן נקרא כך בצדק . לכן חשוב שהתלמידים יחשפו היבטים רבים ככל האפשר של חיי העבדות כבר בשלב זה . פעילות 4 פעילות זו מעמידה בפני התלמידים אתגר של מיזוג מידע כפול : ראשית , להבין את התופעה של עבדות מודרנית , במה היא מתבטאת , מי הם הקורבנות וכיצד היא מתקיימת . שנית – להעמיד מול התמונה הזו את מה שכבר מוגדר כעבדות – ולראות קווים דומים ( או שונים ) . למתקשים , אך לא רק , אפשר לתהלך עוד יותר את המשימה הזו . הנה כמה רעיונות : א . להציע לתלמידים : ראשית , לכתוב לעצמם את מה שנראה להם הכי חשוב , מטלטל , מעניין – ממה שקראו על עבדות מודרנית . אחר כך לקרוא את מה שכתבו בתשובה לשאלה , 2 ולחפש קווים של דמיון או של שוני . ב . לפני שהתלמידים עונים על השאלה , לשוחח אתם על ממצאים שעלו מקטעי המידע על עבדות מודרנית ( שיחה ב כיתה או בקבוצת מתקשים ) . אפשר למשל לשאול : מה הכי הפתיע / זעזע / עניין אתכם במידע שקראתם ? מדוע ? להתמקד בהיבט אחד ולשאול למשל : מה למדתם על עבדות ילדים ממה שקראתם ? או : עד כמה עבדות מודרנית כרוכה בהפעלה של אלימות על אנשים ? או : באיזו מציאות רגשית וגופנית חיים לדעתכם עבדים מודרניים ? בכל אחד מהמקרים – לעודד ילדים לגלות עוד מידע על ההיבט המסוים הזה שמצוי בטקסטים . פעילות 5 בשאלה זו חוזרים התלמידים על פעולות של מיזוג מידע , הכללה והמשגה , וגם עוסקים בבידוד היבט אחד ( עבדות ילדים , במקרה זה ) מתוך מסת העובדות שהוג שה להם . מצוידים במידע הם מוזמנים ליצור טקסט שכנוע . טקסט השכנוע שונה מהמידע שקראו עד כה . הוא משתמש במידע אך הולך מעבר לו כשהוא מזמין את התלמידים ל : יצירה של דימוי מנטלי פנימי ( " איך זה להיות ילד עבד " ) גיבוש עמדה פנימית גיוס חוש צדק וערכי מוסר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار