صفحة: 92

מטרות תוכן . 1 הצגת עמדות שונות על פעילויות בבית הספר . 2 דיון על היתרונות ועל החסרונות של בינוי לעומת שימור הטבע בעיר יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יעסקו בטקסט למטרות שכנוע . . 2 התלמידים יעמדו על מבנה הטיעון . . 3 התלמידים יתנסו בהצגת טיעון בשיחה בעל פה ובכתב . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמודים 40 , 35 הישג נדרש . 4 , 3 , 2 , 1 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 הטקסט עוסק בסוגיה מעולם ה תלמידים בבית הספר . זו פתיחה קלה לנושא הטיעון . פעילויות -5 2 מטרת ה פעילויות האלה הן הבנה שיש בטקסט טענה והבנת הסיבה לטיעון - רצון לשכנע ולגייס אנשים לעמדת הדובר או הכותב . אפשר להרחיב את הדיון בסוגיות אלה לפי מידת הצורך . פעילות -6 8 שני הטקסטים בפעילות 6 מציגים עמדות מנוגדות . פעילויות 7 ו - 8 מתמקדות בנימוקים לטענות . כדאי לוודא שהנימוקים מובנים לכל התלמידים , שכן הם יתבקשו להיעזר בהם בדיון בכיתה ( בפעילות . ( 9 פעילות 9 ה תלמידים מוזמנים להוסיף נימוק או שניים לאלה שמצאו ובחרו . אפשר לחלק את הכיתה לשתי קבוצות ואולי אף לארבע , כדי להגדיל את מספר המשתתפים בדיון ואת מספר נותני המשוב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار