صفحة: 86

בדוגמה ובסעיף א יש קשתות מעל משטחים מאותו הסוג כדי להנחות את התלמידים כיצד לעבוד . אין צורך להמשיך ולצייר קשתות כאלה בסעיפים הבאים . בסעיפים ג ו - ה המספרים המתאימים הם מספרים שאחת מהספרות שלהם היא . 0 למשל , בסעיף ג : יש רק משטחים של מאות ושל יחידות , התרגיל המתאים הוא : . 700 + 4 = 704 בפעילות 5 מופיע לראשונה בית המספרים . מסבירים לתלמידים שבבית המספרים מתארים כמה משטחים יש מכל סוג כאשר בונים מספר ממשטחים . התלמידים מגלים בעצמם שהספרות בבית המספרים תואמות לספרות של המספר . יש לשים לב לתפקידו של האפס במספר לעומת תפקידו בבית המספרים . בבית המספרים יש מקום נפרד ומוגדר לספרה המתאימה למשטחים מסוג מסוים , לכן כאשר אין משטחים מסוג מסוים אפשר לכתוב בעמודה המתאימה 0 או להשאיר אותה ריקה . למשל , כל התיאורים האלה מתאימים למספר : 305 כאשר כותבים מספר ( בלי בית מספרים ) אין אפשרות להשאיר " מקום ריק " בין הספרות , ולכן כותבים 0 כדי לציין שיש מקום ריק – 0 כ " שומר מקום " . למען הנוחות , כדאי להנחות את התלמידים לכתוב 0 גם בבית המספרים כאשר יש ספרות בתאים שמשמאלו ( כלומר במקרה של 305 נכתוב 0 בתא של העשרות , אך את תא האלפים אפשר להשאיר ריק ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار