صفحة: 47

בפעילות 1 מומלץ לדון עם התלמידים בשלבי הפתרון של התרגילים שבדוגמאות . העתקת התרגיל מחדש , כמו בדוגמאות , יכולה לסייע לתלמידים לעקוב אחר שלבי הפתרון שלהם , אולם היא אינה הכרחית . מהניסיון אנו למדים שחשוב לכתוב את תרגילי הביניים או לפחות לכתוב את תוצאות הביניים מעל התרגיל , משום שדרך זו מקלה על התלמידים בפתרון תרגילים מורכבים יותר . כדאי לעודד את התלמידים למצוא בעצמם שיטות לפתרון התרגילים , ולא למחוק את הסימונים לאחר הפתרון . כדאי גם לתת להם לפתור תרגילים במחברת , כל אחד בדרך הנוחה לו . רצוי לומר להם מראש שייתכן שהפתרון יתפוס מקום רב . מושית הבלשית ( עמוד 77 ) ( ראו בסוף המדריך עמודים 126 - 121 ) בפעילות 2 נתונים שלושה תרגילי שרשרת . לפני שהתלמידים ניגשים לפתרון המשימה , כדאי לדון בשאלות הבאות : במה התרגילים דומים ? ( אותם מספרים , פעולות חיבור וחיסור ) במה הם שונים ? ( סדר הפעולות שונה ) האם לדעתכם התוצאות שלהם שונות ? בפעילות זו רצוי שאחרי שהתלמידים קוראים בעיה , הם יבחרו תרגיל מתאים מבין שלושת התרגילים הנתונים , כדי שיהיו מודעים לפעולת החשבון המתאימה לכל שלב בבעיה . בפעילות 3 עוסקים בכללים הבאים : אם מוסיפים ומורידים ממספר את אותו המספר , המספר אינו משתנה : ( סעיפים ב , ט , יב ) אם מכפילים ומחלקים מספר באותו המספר , המספר אינו משתנה : ( סעיפים ו , יא ) בדיון כדאי שהתלמידים ינסחו כללים אלה במילים שלהם . בפעילות 4 ( אתגר ) , לפני שפותרים את התרגילים כדאי לשאול את התלמידים מה משותף לכל הסעיפים ( תשובה : המספר הראשון בתרגיל שווה למספר שנמצא בצד ימין ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار