صفحة: 29

חשוב לסכם : אם חסרה מכפלה , התרגיל הישיר המתאים הוא תרגיל כפל . אם חסר גורם , התרגיל הישיר המתאים הוא תרגיל חילוק . בפעילות 3 הכיוון הוא הפוך – נתון תרגיל ( כפל או חילוק ) , ועל פיו צריך למצוא את הגורמים והמכפלה . בפעילות 4 דנים בדרך שבה נעזרים בתבנית כדי לפתור משוואת חילוק נתונה . בתרגיל חילוק המכפלה היא המספר הראשון , לכן במשוואה זו המכפלה היא , 56 ואחד הגורמים הוא : 8 . 4 עזרו לתום : כתבו את המספרים הנתונים במשואה במקומות המתאימים בתבנית : מההצבה בתבנית אפשר לראות שהמספר החסר הוא הגורם האחר , ואפשר למצוא אותו בעזרת תרגיל החילוק __ = . 56 : 8 הגורם החסר בתבנית הוא , 7 ופתרון המשוואה הוא . 56 : 7 = 8 ( עמוד 45 ) ( ראו בסוף המדריך עמודים 132 - 127 ) בפעילויות 6 ו - 7 עוסקים במשוואות מכל הסוגים : חיבור , חיסור , כפל וחילוק . בפעילות 6 יש חזרה על תרגילים מיוחדים בארבע פעולות החשבון שתוצאתם 0 או . 1 חשוב מאוד להדגיש את ההבדל בין ארבע הפעולות בכל סעיף , שכן תלמידים רבים נוטים לבלבל ביניהן . בפעילות 7 מומלץ לבחור משוואה בכל אחת מארבע הפעולות ולפתור אותה יחד עם התלמידים בעזרת תבנית מתאימה – תבנית " שלם וחלקים " במשוואות חיבור וחיסור ( כפי שנלמד בכיתה ב ) או תבנית " גורמים ומכפלה " במשוואות כפל וחילוק ( כפי שנלמד ביחידה זו ) . ( עמוד 46 ) ( ראו בסוף המדריך עמודים 132 - 127 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار