صفحة: 18

. 3 הפעם מוסיפים כתם אחד לכל חיפושית . לדוגמה , מציירים רכבת כזאת וכותבים תבנית : חפושיות כתמים על כל חפושית כתמים בסך הכל מבקשים מהתלמידים להשלים את התבנית ולכתוב תרגיל מתאים . מוסיפים כתם אחד לכל חיפושית : חוזרים על הנקודות לדיון : כיצד תשתנה התבנית ? כיצד ישתנה התרגיל ? כיצד תשתנה התוצאה ? מוסיפים עוד כתם לכל חיפושית וחוזרים על התהליך וכך הלאה . . 4 הפעם מוחקים כתם אחד מכל חיפושית . לדוגמה , מציירים רכבת כזאת וכותבים תבנית : חפושיות כתמים על כל חפושית כתמים בסך הכל מבקשים מהתלמידים להשלים את התבנית ולכתוב תרגיל מתאים . מוחקים כתם אחד מכל חיפושית וממשיכים כמו בסעיפים הקודמים . . 5 עוברים לשלב הבא : מציירים רכבת על הלוח ושואלים איך אפשר לשנות אותה כדי שתתאים לתרגיל אחר . לדוגמה , מציירים על הלוח את הרכבת הזאת וכותבים לידה תבנית : חפושיות כתמים על כל חפושית כתמים בסך הכל שואלים את התלמידים מהו התרגיל המתאים ( . ( 3 × 4 מבקשים מהתלמידים לשנות את הציור כך שיתאים לתרגיל 3 × 5 ( במקרה זה יש להוסיף כתם אחד לכל חיפושית ) . אחר כך חוזרים כל פעם לציור המקורי ושואלים שאלה אחרת : איך אפשר לשנות את הציור כך שיתאים לתרגיל ? 4 × 4 איך אפשר לשנות את הציור כך שיתאים לתרגיל 3 × 3 ( או (? 4 × 2 פעילות זו חשובה ורצוי לחזור עליה גם בשיעורים הבאים לצורך העמקה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار