صفحة: 17

בפעילויות שבעמודים אלה עוסקים בשינויים שאפשר לעשות בציור של קבוצות שוות כדי שיתאים לתרגיל כפל אחר שאחד מגורמיו קטן ב - 1 מהגורם של התרגיל המקורי או גדול ממנו ב - . 1 אם ממיינים את כל סוגי השינויים , מוצאים שיש ארבעה סוגים : . 1 הוספת קבוצה ( לדוגמה , בפעילות 24 ב בעמוד 20 ) . 2 מחיקת קבוצה ( לדוגמה , בפעילות 24 א בעמוד 20 ) . 3 הוספת פריט אחד לכל קבוצה ( לדוגמה , בפעילות 25 א בעמוד 21 ) . 4 מחיקת פריט אחד מכל קבוצה ( לדוגמה , בפעילות 25 ב בעמוד 21 ) הצעה לפעילויות פתיחה לעמודים אלה : . 1 מציירים על הלוח רכבת של חיפושיות , למשל רכבת של 2 חיפושיות , 3 כתמים על כל חיפושית . ליד הרכבת כותבים תבנית מתאימה : חפושיות כתמים על כל חפושית כתמים בסך הכל מבקשים מהתלמידים להשלים את התבנית ולכתוב תרגיל כפל מתאים . מוסיפים עוד חיפושית דומה : מעלים נקודות לדיון : כיצד תשתנה התבנית ? כיצד ישתנה התרגיל ? כיצד תשתנה התוצאה ? מוסיפים עוד חיפושית וחוזרים על התהליך וכך הלאה . . 2 פעילות זו דומה לפעילות הקודמת , אלא שמוחקים חיפושית אחת בכל פעם . לדוגמה , מציירים על הלוח רכבת כזאת וכותבים תבנית : חפושיות כתמים על כל חפושית כתמים בסך הכל מבקשים מהתלמידים להשלים את התבנית ולכתוב תרגיל כפל מתאים . מוחקים בקו חיפושית אחת וחוזרים על הנקודות לדיון : כיצד תשתנה התבנית ? כיצד ישתנה התרגיל ? כיצד תשתנה התוצאה ? מוחקים עוד חיפושית וחוזרים על התהליך וכך הלאה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار