صفحة: 11

שימו לב , בסעיף א יש שתי אפשרויות לפתרון : הערה : כאשר מציבים במקום הצורה את המספר , 0 מתאים לסעיף זה גם סימן הכפל , אולם על התלמידים להבין שאם הצבות אחרות אינן מתאימות , אין הם יכולים לכתוב את סימן הכפל . אמנם אין הם יכולים להוכיח שסימני החיבור והחיסור מתאימים לכל הצבה , אך הם יכולים לחוש זאת בצורה אינטואיטיבית . שאר הפתרונות הם : הביטויים האלה נכונים לכל מספר שנציב במקום צורת המשושה . עמוד 9 בפעילות 9 עוסקים בשני מצבים של חילוק . הפעילות מציגה שתי שידות זהות שהמגירות בהן נצבעו בשתי דרכים שונות . סעיף א מתאר מצב של חילוק להכלה ( נתונה כמות המגירות שנצבעה בכל צבע ושואלים על כמות הצבעים שבה השתמשו ) , וסעיף ב מתאר מצב של חילוק לחלקים ( נתונה כמות הצבעים שבה השתמשו ושואלים על כמות המגירות שנצבעו בכל צבע ) . התלמידים מתבקשים לצבוע כל שידה על פי המתואר , ולהשלים תרגיל ותבנית מתאימים . בצביעת השידות התלמידים יכולים להיעזר בעובדה שהשידה מסודרת במערך המקל למצוא את התשובה לשאלה . לדוגמה , בסעיף א הם יכולים לצבוע כך : א בשדה הראשונה צבע הנגר כּ ל 4 מגרות בצבע שונה . בכמה צבעים הוא השתמש ? צבעו ובדקו בציור . ולהיווכח שהנגר השתמש ב - 5 צבעים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار