صفحة: 10

. 2 שיחה בכיתה שימו לב למילים " שוב " ו " מחדש " . מה דעתכם : אפשר לעשות " מחדש " דברים שעושים אותם שוב ושוב ? מה יכול להתחדש בדבר שחוזר על עצמו ? הסבירו בעזרת שורה או שתיים מהשיר . . 3 בחלק מבתי השיר מופיעים רמזים לעונות השנה . הביאו דוגמאות . . 4 שלוש פעמים מוזכרים גלים בשיר . בדקו : א . מה דעתכם , השורה " והגל החוזר אל חופיו התלולים " שבבית הראשון יכולה להיות דוגמה למחזוריות ? הסבירו . ב . נתן יונתן מזכיר גלים גם בשתי שורות אחרות . באיזו מהן אפשר לזהות האנשה ? הסבירו . ג . נתן יונתן מדמה מילים לגלים . מדוע לדעתכם בחר בדימוי הזה ? מה משותף למילים ולגלים ? . 5 א . בבתים הראשון והשלישי מופיעות מילים מהשורש ח - ר - ש . מצאו אותן וכתבו איזו מהמילים היא שם עצם ( מקצוע ) ואיזו פועל . ב . בבית השלישי , המילה " חורש " מופיעה כחלק מביטוי ציורי ( מטאפורי ) . כתבו במילים שלכם איזו התרחשות מתאר הביטוי הזה . חשבו : מה עושה הרוח למי הבריכה ? במה זה דומה לפעולה של חריש ? מה משותף לאדמה חרושה ולקמטים ? ג . על אנשים זקנים אומרים לפעמים ש " פניהם חרושות קמטים " . למה הכוונה ? . 6 א . לאיזו שורה שייכת המילה " ועיגול " - לזו שבה היא נמצאת או לזו שאחריה ? הסבירו איך הפועל בשורה האחרונה יכול לעזור לכם להחליט . ב . מדוע כתובה המילה ״ועיגול״ בשורה הזאת ? . 7 שיחה בכיתה המשורר בחר לערבב בשיר מילים משפת הדיבור , למשל " נורא עייפים " , ומילים חגיגיות ממשלב גבוה , למשל " פניני - הטללים " . א . מצאו דוגמאות לשתי הקבוצות . ב . האם לדעתכם " הרוויח " השיר מהערבוב הזה ? הסבירו . . 8 היכנסו לפעילות המתוקשבת כדי לכתוב מכתב לקראת השנה החדשה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار