صفحة: 13

סעיף ה דורש לקיים שתי השוואות ( שועלים - פילים , שועלים - אנשים ) ולכן הוא קשה יותר . אפשר להציע לבדוק כל השוואה בנפרד ולראות אם היא מתאימה או לא . סעיפים י - יא הם סעיפים פתוחים יותר , ומאפשרים לתלמידים לשאול שאלות השוואה שונות . אפשר לדון בכיתה במגוון התשובות של התלמידים . הנה דוגמאות לשאלות אפשריות בסעיף י : י . מה יש פחות – מבוגרים או ילדים ? מבוגרים מה יש פחות – מבוגרים או נחשים ? נחשים מה יש פחות – מבוגרים או בלונים ? מבוגרים פעילות מ וֹשׁ ית ה בּ ל ָ שׁ ית ( עמוד 5 ) פעילות זו היא פעילות מסוג חדש . בכל ריבוע מופיע לוח כמו במשחק " איקס - מיקס - דריקס " , כלומר מעין טבלה ובה שלוש שורות ושלושה טורים . סימן x מופיע באחד התאים . המיקום של סימן ה - x יוצר סדרה על פי דגם חוזר . בשני הלוחות האחרונים ה - x אינו מופיע , וצריך להוסיף אותו באופן שיתאים לסדרה . מומלץ לאפשר לתלמידים למצוא בעצמם דרכי פתרון ולאחר מכן לדון בפתרונות : - מהו הדגם החוזר ? - כיצד מצאתם אותו ? חלק מהתלמידים יזהו את הדגם החוזר , יסמנו את החזרות שלו לאורך הסדרה , וייעזרו בחלוקה זו כדי להשלים את הצביעה ( דרך פתרון זו מוצגת משמאל ) . תלמידים אחרים ימצאו דרך לתאר בקצרה את המיקום של ה - x וייעזרו במילים או בסימנים לזיהוי החוקיות . התיאור אינו חייב להיות מדויק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار