صفحة: 8

יחידות הלימוד בפרק א . מה יותר ? מה פחות ? ( עמודים 8 - 5 ) ביחידה זו עוסקים בהשוואת גדלים של קבוצות שיש ביניהן יחס של אי - שוויון ומכירים ניסוחים שונים לתיאור יחס זה , לדוגמה : גדול - קטן , יותר - פחות , גבוה - נמוך , כבד - קל . המטרה העיקרית היא להדגיש את הקשר בין יחסי הגודל במצב של אי - שוויון . לדוגמה : אם ידוע ש - א גדול מ - ב , נובע מכך ש - ב קטן מ - א ( בניגוד ליחס של שוויון : אם א שווה ל - ב , גם ב שווה ל - א ) . ב . בכמה יותר ? בכמה פחות ? ( עמודים 23 - 9 ) ביחידה זו נתונים בכל פעם שני מספרים או שתי קבוצות , ואלה המשימות העיקריות המוטלות על התלמידים : - מציאת ההפרש בין המספרים או בין הקבוצות . - ניסוח של משפטים מילוליים המבטאים את ההפרש . משפטים אלה אינם קלים מבחינה לשונית , אך הם המשפטים החשובים ביותר בטקסטים המתארים השוואה , ולכן מתמקדים בהם בפרק זה . ממשפטי ההשוואה אפשר ללמוד מהי הקבוצה הגדולה , מהי הקבוצה הקטנה ומהו ההפרש בין שתי הקבוצות . החל מפעילויות אלה התלמידים נעזרים במודל לניתוח מצב ההשוואה : המודל הוא ישר מספרים סכמטי שמסמנים עליו את המספר הגדול ואת המספר הקטן , ובין שני המספרים מסמנים קשת המציינת את ההפרש ביניהם : ביחידה זו משתמשים במודל למציאת ההפרש . בהמשך הפרק ייעזרו התלמידים במודל כדי לנתח את מצב ההשוואה המתואר ולמצוא את המבוקש ( מה המספר הגדול או הקבוצה הגדולה , מה המספר הקטן או הקבוצה הקטנה ומה ההפרש ) . ג . מציאת אחת מהקבוצות המושוות ( עמודים 33 - 24 ) ביחידה זו מתמקדים בבעיות שבהן נתונה קבוצה אחת , נתון משפט השוואה ויש למצוא את הקבוצה האחרת ( בעיקר ברמות 4 - 3 בטבלה בעמוד . ( 6 הקושי המיוחד בבעיות מסוג זה – כאשר נתונה קבוצה מסוימת , לא ברור אם היא הגדולה או הקטנה . רק ממשפט ההשוואה אפשר ללמוד מהי הקבוצה הגדולה ומהי הקבוצה הקטנה ומה ההפרש ביניהן . בעזרת ההפרש על התלמידים לחשב את גודל הקבוצה שעליה הם נשאלים . ד . בעיות השוואה ( עמודים 40 - 34 ) ביחידה זו נתונות בעיות מילוליות העוסקות בהשוואה בין קבוצות . זהו אוסף של בעיות בהקשרים שונים ובניסוחים מילוליים מגוונים המזמנים התנסות בפתרון בעיות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار