صفحة: 88

א . הגרם והקילוגרם ( עמודים 161 - 150 בחוברת לתלמיד ) פעילויות 5 - 1 עוסקות בעיקר בהכרת יחידות המשקל גרם וקילוגרם ובהבנת הקשר ביניהן : 1 ק " ג = 1 , 000 גר ' . בפעילויות האלה התלמידים עוסקים במוצרים שמשקלם רשום עליהם ומחשבים את המשקל הכולל של כמה מוצרים . פעילויות 9 - 6 עוסקות בשקילה עצמה : בפעילות 6 התלמידים מתנסים במדידת משקל במאזני מטבח מסוגים שונים . בפעילויות 9 - 7 התלמידים נחשפים לתצלומים ואיורים של מדידות משקל ( חפצים על מאזניים ) , ומהם מסיקים את משקלי החפצים . פעילויות 12 - 10 מתמקדות בחישובי משקל מורכבים יותר , הדורשים המרה בין היחידות גרם וקילוגרם . עמוד 150 פעילות 1 היא פעילות פתיחה לנושא המשקל . התלמידים יבצעו את הפעילות בביתם , ובמידת הצורך יוכלו להיעזר בהוריהם . במהלך הפעילות הם ייחשפו ליחידות גרם וקילוגרם ויתחילו להכיר אותן : איך חשים מוצר שמשקלו 500 גרם ? 10 גרם ? הם ימצאו שמוצר שמשקלו קילוגרם אחד כבד יותר ממוצר שמשקלו מאות גרמים , וכך יתחילו לקבל מושג על הקשר בין הגרם לקילוגרם . קשיים אפשריים : יחידות המשקל מופיעות במקומות נוספים על האריזות נוסף על המקום שבו מצוין המשקל , למשל , בטבלת הערך התזונתי . כמו כן מופיעים על האריזות גם מספרים שאינם מציינים משקל ( למשל אחוזי שומן ) . מומלץ להסב את תשומת לבם של התלמידים לעובדות אלה כדי למנוע טעויות . נוסף על כך יש להבהיר לתלמידים שברוב המקרים המשקל המצוין על האריזה הוא משקל המוצר עצמו , כלומר , המשקל נטו ( ללא האריזה ) . מכיוון שרוב האריזות עשויות מנייר או מפלסטיק ומשקלן זניח , ההבדל בין המשקל נטו למשקל כולל האריזה אינו משמעותי . ואולם במקרים שבהם האריזה כבדה ( למשל צנצנת זכוכית ) או שצורת האכסון כוללת נוזלים ( למשל קופסת שימורים ) – יש הבדל משמעותי בין משקל המזון הנאכל למשקל הכולל . במקרים אלה לפעמים מציינים על האריזה את שני המשקלים : את המשקל הכולל ( ברוטו ) וגם את המשקל נטו – המשקל של המזון המסונן ( למשל בשימורי זיתים או מלפפונים חמוצים ) . בפעילות זו נעסוק רק במשקל הכולל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار