صفحة: 27

הגדרה זו של הסיבוב היא קשה לתלמידים ואין עוסקים בה בפרק . התלמידים אינם לומדים לנסח את הגדרת הסיבוב ואת תכונותיו , אך הם לומדים לזהות ולבצע העתקה כזו ומבחינים בינה לבין השיקוף וההזזה . גם הנושא זווית הסיבוב הוא נושא קשה , והוא נלמד בשלב מאוחר בפרק . מטרתנו לפתח אצל התלמידים אינטואיציה לגבי סיבוב , כך שכאשר הם יראו שתי צורות במישור , תהיה להם הערכה אם יש ביניהן קשר של סיבוב . מכיוון שהתלמידים כבר למדו בכיתות א ' ו - ב' מהם שיקוף והזזה , נרצה שהם גם יבחינו בין סיבוב לבין שיקוף והזזה . מטרה מרכזית של הפרק היא לפתח כשרים גאומטריים ובייחוד כושר ויזואלי ויכולת חקירה של צורות ושל ‘ תנועות ' של צורות . על ידי פעילות מוחשית הכוללת ציור בעזרת שבלונה התלמידים חוקרים את ‘ תנועת ' הסיבוב ולומדים שהיא אינה משנה את תכונות הצורה אלא רק את מקומה . לפרק מצורפים שני סרגלי צורות . בסרגלים יש שבלונות של צורות : כיצד במהלך הפרק יציירו התלמידים שתי צורות שיש ביניהן סיבוב ? דוגמה : התלמידים יציירו את אחת הצורות בעזרת השבלונה . כאשר השבלונה מונחת על הצורה שציירו , הם יבחרו את אחד החורים שבשבלונה , ינעצו בו קיסם או חוד של עיפרון ויסובבו את השבלונה עד למקום שיבחרו ( לפני שיחזרו לצורה המקורית ) . במקום הזה הם יציירו שוב את הצורה המתאימה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار