|
صفحة: 131
פעילות 4 התלמידים מתרגלים מעבר בין שלוש צורות שונות להצגת שעה : שעון מחוגים , שעון דיגיטלי ותיאור במילים . בסעיפים ב ו - ד יש דרכים שונות לכתוב את השעה במילים : בסעיף ב : 5 ו - 50 דקות או 10 דקות לפני . 6 בסעיף ד : 5 ו - 15 דקות או 5 ורבע . עמוד 197 פעילות 5 במבט ראשון כל השעונים נראים רגילים . ואולם שעון אחד מראה שעה לא אפשרית – . 5 : 75 בשעה יש 60 דקות בלבד , ולכן לעולם לא יוצג המספר 75 בחלק של הדקות בשעון . חשוב לערוך דיון ולוודא שהתלמידים מבינים מדוע שעה זו אינה אפשרית . אפשר לשאול : עברו 75 דקות אחרי השעה . 5 : 00 מה יראה השעון ? שאלת אתגר : מהו המספר הגדול ביותר שיכול להיות מוצג במקום של הדקות בשעון ? כתשובה ראשונה רוב התלמידים יענו , 60 אך התשובה היא . 59 לאחר שהדקה ה - 60 עוברת - מתחלפת שעה ומספר הדקות מתאפס . פעילויות -7 6 התלמידים משלימים סדרות של שעות בקפיצות שוות . עלול להיות קושי במקומות שבהם השעה משתנה ( המקומות המוקפים כאן ) . 6 כל 10 דקות יוצא אוטובוס מהתחנה . השלימו ברֶצף את שעות היּציאה . 7 השלימו כל סדרָה בקפיצות שוות . אפשר להציע לתלמידים להיעזר בשעון המחוגים : להזיז את מחוג הדקות לפי הקפיצה ולזהות את השעה שהתקבלה . פעילות 8 פעילות זו משמשת סיכום לכל החומר שנלמד עד כה : מעבר בין שלוש הדרכים השונות לייצג זמן ( שעון מחוגים , שעון דיגיטלי ומילים ) וכן חישובי זמן בשעות ודקות . כל זה במסגרת סיפור על בילוי בלונה - פרק . התלמידים צריכים לחלץ את המידע המתאים להשלמה מתוך הטקסט . אפשר להציע לתלמידים לסמן את כל המידע הקשור בזמן .
|
|