صفحة: 64

בפעילות 12 ( עמוד 98 ) מצוירות צורות שאינן נמצאות בשבלונות שבידי התלמידים . בניסוי שערכנו ראינו שבשלב הזה של הלמידה לרוב התלמידים כבר יש תחושה אינטואיטיבית לגבי הזזה בין צורות . אמנם הקלנו על התלמידים בכך שבכל שורה ציינו בכמה מהציורים יש הזזה , ואולם רצוי לשאול את התלמידים שאלות מכוונות על כל הציורים , למשל : האם לדעתכם סובב אמיר את השבלונה במעבר בין הצורות ? האם לדעתכם היה אמיר יכול לעבור מצורה לצורה בלי להפוך את השבלונה ובלי לסובב אותה ? בפעילות 13 ( עמוד 99 ) מציירים צורות בהזזה בעזרת רשתות . נוסף על כך התלמידים מתבקשים לצייר ציורים שאין ביניהם הזזה . אפשר לצייר שיקוף , אפשר לצייר את הצורה כשהיא ‘ מסובבת ' , ואפשר כמובן לצייר צורה שאינה חופפת לצורה הנתונה . בפעילויות 14 ו – 15 ( עמודים 101 - 100 ) עוסקים בקישוטים ובמצבים מסביבתנו שיש בהם הזזה . עמודים -103 102 בּ דקו את עצמכם עמודים אלה משמשים הכנה למבדק . בפעילות 3 יש מקום לצייר ציורים שיש בהם כמה צורות . מכיוון שכמעט שלא עסקנו בסדרות של הזזות , ייתכן שיהיו תלמידים שיציירו צורות שיהיו בהן הזזות במרחקים ובכיוונים שונים בין כל שתי צורות . יש לקבל כל ציור שיש בו הזזה מהצורה המקורית . דוגמאות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار