صفحة: 44

פעילות 3 בפעילות שבעמוד זה התלמידים בונים מצולעים שונים מ – 3 משולשים ירוקים ומסרטטים אותם . כאן המקום לוודא שכולם הבינו היטב את כללי הריצוף : אין להשאיר רווחים ואין לכסות יחידה אחת ביחידה אחרת . כמו כן משתמשים בהסכם : מחברים שני משולשים על ידי הצמדת צלע של מצולע אחד לצלע השווה לה באורכה במצולע האחר . אלה המצולעים שאפשר לבנות ( המצולעים מסורטטים כאן בהקטנה ) : לסיכום הפעילות אפשר לדון על המצולעים השונים שבנו תלמידי הכיתה : - מה המשותף לכל המצולעים ? ( לכולם אותו השטח . ) - אילו מצולעים בניתם ? ( מרובעים , מחומשים . ) - האם בניתם מצולעים שיש להם זוויות ישרות ? אפשר להציג 4 מהמצולעים ולשאול : איזה מצולע יוצא דופן ? ( כאן יכולות להיות תשובות שונות , וצריך להתמקד בהסברים . ) עמוד 51 לפני שהתלמידים מודדים את שטחי המצולעים אפשר לבקש מהם לשער אם יש כאן מצולעים בעלי שטחים שווים ( השטח של כל אחד מהמצולעים א - ג הוא 4 משולשים ירוקים ) . שלוש השאלות האחרונות שבתחתית העמוד אינן קשורות לנושא הנלמד , אלא משמשות חזרה על שמות המצולעים . עמודים -55 52 כל אורכי הצלעות של המשולש הירוק הן סנטימטרים שלמים ( ראו פעילות , ( 5 ולכן גם ההיקף של כל צורה המורכבת מהמשולשים האלה הוא סנטימטרים שלמים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار