صفحة: 24

עמודים : 20 - 19 צלע של גוף התלמידים יכירו את המונח צלע בהקשר של גופים — צלע של גוף היא גם הצלע של הפאה שלו . מומלץ לבקש מהתלמידים להראות צלע של גוף מוחשי בתנועה של " גרירת " אצבע לאורך הצלע . פעילות 7 פעילות זו יכולה לחזק אצל התלמידים את התובנה כי צלע היא קטע ( קו ) , והפאה היא מצולע . יש לוודא שהתלמידים צובעים את הצלעות ואת הפאות בצבעים הנדרשים . לעתים התלמידים מבינים מהי צלע ומהי פאה , אך מתבלבלים ומחליפים בין הצבעים הנדרשים . ואולם יש מקרים שהם אינם מבינים את משמעות המונחים האלה , ולכן מחליפים בין הצבעים . עמודים : 22 - 21 קדקוד של גוף פעילות 10 לאחר שבפעילות 9 סימנו התלמידים קדקודים של מצולעים המסורטטים בחוברת , כאן הם לומדים כי לאותן נקודות בגוף קוראים קדקודים . פעילות 11 בפעילות זו התלמידים מתבקשים לראשונה לנתח גוף תלת ממדי ולפרט את המרכיבים שלו . ספירה של הפאות , הצלעות והקדקודים מאפשרת להתמקד בכל פעם במושג אחר ולחזק את ההבדלים ביניהם . פעילויות 12 ו –13 בנושא " גופים " המונח " קדקוד " משמש גם בחרוט , אף על פי שלחרוט אין פאות ואין צלעות . חשוב מאוד להדגיש כי כאשר מדובר בתיבות או בפירמידות , הנקודות שהן קצות הצלעות ורק הן נקראות קדקודים של גוף . כאשר מדובר בחרוט , יש נקודה אחת בלבד הנקראת קדקוד ( ה " שפיץ " ) . עמודים -24 23 פעילות 14 בהשוואה בין הפירמידה המשולשת לחרוט יש לשים לב לתכונה הדומה — לשניהם יש קדקודים . מבין התכונות השונות כדאי להדגיש שלחרוט יש רק קדקוד אחד , ואילו לפירמידה משולשת יש יותר קדקודים ( ארבעה ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار