صفحة: 27

א . מהו מצולע ? ) עמודים 52 - 48 בחוברת לתלמיד ( בעמוד 48 מוצג סיפור המסגרת של המצולעים - חצרות לחיות . בדרך זו התלמידים מכירים את המצולע כצורה המורכבת מקווים ישרים ) הרצועות ( , כצורה סגורה ) שהחיה לא תברח ( וככזו המורכבת ממספר צלעות כרצוננו ) לפחות . ) 3 לחוברת מצורף דף שקפים 3 ובו שקפי חיות . במהלך הוראת הנושא מומלץ לשלב פעילויות של בניית חצרות לחיות האלה לפי דרישות מסוימות בשילוב המושגים שנלמדו עד לאותה נקודת זמן . יש לגזור את השקפים ולשמור אותם למהלך כל העבודה בפרק . ) בשקף הזווית הישרה שבדף זה משתמשים מאוחר יותר . ( גלי החליטה לבנ וֹ ת חצר וֹ ת לחי וֹ ת . היא בּ נתה ל כּ ב שׂ ה חצר מ ֵ – 4 רְ צ וּ ע וֹ ת . הצעות לדיון . 1 כל תלמיד בונה חצר ממספר רצועות שהוא בוחר . בוחרים שתי חצרות ועורכים השוואה ביניהן . . 2 כל תלמיד בונה חצר מ – 5 רצועות שהוא בוחר . בוחרים שתי חצרות ועורכים השוואה ביניהן . בסוף עמוד 48 התלמידים מכירים שלושה מושגים בגאומטרייה : מצולע , קדקוד וצלע . בשלב זה איננו מציגים לתלמידים את ההגדרה הפורמלית של מושגים אלה , אלא מקשרים את המושגים לעיסוק של התלמידים בעצמים ובדימויים ולהבנה האינטואיטיבית שלהם . בעמודים 50 - 49 משתמשים במושגים החדשים - מצולעים , קדקודים וצלעות : התלמידים מזהים צלעות וקדקודים במצולעים ומונים אותן . הצעה להרחבה : בתוך כדי העבודה בעמודים אלה מומלץ לשלב גם עבודה ברצועות . לדוגמה : אחרי פעילות 3 בעמוד 50 אפשר לשאול : כמה קדקודים יש לחצר של האריה ? האם תוכלו לבנות לפרה חצר שיש לה אותו מספר קדקודים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار