صفحة: 21

ד . מדידה בסרגל סנטימטרים ( עמודים 41 - 26 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו התלמידים מגיעים לשלב הסופי במדידת אורך והוא מדידה בסרגל סנטימטרים . לצורך יחידה זו על התלמידים להצטייד בסרגל , ויש לשים לב לכך שייתכנו סרגלים שונים - סרגלים שקווי ההתחלה שלהם שונים , סרגלים שאורכיהם שונים וכדומה . כמו כן בסרגלים רבים שברשות התלמידים יש גם אינטשים ) יחידת אורך הנהוגה בארצות הברית ( , וחשוב שהתלמידים יקפידו למדוד בצד הסרגל שמסומנים עליו הסנטימטרים . התלמידים יכולים להשתמש גם בסרגל הנמצא על השבלונה שבמארז האבזרים . בפעילות 1 יש הצעה לדיון על השימוש במדידת אורך בסנטימטרים בחיי היום – יום . התלמידים מתבוננים בתצלומים ומוצאים על פיהם מתי יש צורך למדוד אורך . בפעילות 2 מוצגת יחידת המידה המקובלת כיום - הסנטימטר - ויש הנחיות כיצד למדוד בסרגל סנטימטרים . בפעילות 3 התלמידים מיישמים הנחיות אלה , ובעזרת הסרגל הם מודדים קטעים שאורכיהם שונים . פעילות - 4 ראו הערה בפעילות 4 ביחידה הקודמת . בפעילויות 6 , 5 ו – 7 מתרגלים את המדידה בסרגל בהקשרים שונים - מדידת עצמים אמתיים מהחיים ומדידת עצמים דמיוניים . פעילות 8 מציגה טעויות שונות שעשו תלמידים כאשר מדדו בסרגל . אלמוג התחיל למדוד מהמספר . 1 הטעות שלו לא הייתה בהנחת הצבע , אלא באופן שבו הוא קרא את האורך . אילו היה סופר את המרווחים בסרגל ) אורכו של כל מרווח הוא סנטימטר ( , הוא היה מבין שאורכו של הצבע הוא 6 ס " מ . בהרחבה שבסוף היחידה לומדים גם למדוד קטעים בלי להתחיל מ – 0 ולהשתמש בסרגלים שחסרים בהם מקצת המספרים . הילה ואדיר הניחו את הצבע בצורה שגויה , ורק יובל מדד בדרך נכונה . ביחידה זו יש פעילויות רבות בהקשרים שונים של מדידה בסנטימטרים . אחת המטרות של ההתנסויות השונות במדידה היא לפתח אצל התלמידים את יכולת אומדן האורך ולקשר את המידות בסנטימטרים למציאות שמסביבנו - כך בפעילויות , 18 , 16 , 15 , 9 19 ו – . 20

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار