صفحة: 3

מבוא למדריך סדרת הגאומטרייה החדשה של מטח נכתבה בהתאם לדרישות תכנית הלימודים של משרד החינוך ולדגשים שבה שעיקריהם מובאים כאן . הדגשים העיקריים בלימודי הגאומטרייה הם אלה : פיתוח תפיסה חזותית במישור ובמרחב פיתוח דרכי חשיבה . הגאומטרייה היא מקצוע בעל מבנה משלו הכולל דרכי חשיבה וחקירה ייחודיות , והיא נלמדת כחלק מהתרבות האנושית . בהוראת הגאומטרייה יש להתמקד בכמה מטרות : פיתוח כשרים גאומטריים פיתוח יכולת חקירת צורות גאומטריות ותכונותיהן עידוד יצירת דימויים חזותיים עשירים של מושגים גאומטריים פיתוח יכולת הזיהוי של קשרים לוגיים בין העובדות הגאומטריות טיפוח חקירת הקשר בין הצורות הנלמדות לבין העצמים והתופעות שבסביבה . דרכי ההוראה להשגת המטרות : למידת המושגים תיעשה באמצעות שימוש באבזרים מוחשיים או בתוכנות מחשב גאומטריות , במקום ההצגה הפורמלית או לפניה . חשוב לשים דגש על פעילות של התלמידים בסביבה העשירה במודלים של מושגים גאומטריים או בעצמים ובתופעות המדגימים את הנושא הנלמד . הפעילויות של התלמידים בעצמים המוחשיים ובייצוגים הממוחשבים והרפלקציה עליהן מביאות להפנמה של המושגים הגאומטריים . בדרך זו מתפתחים כשרים גאומטריים , כמו למשל : היכולת לדמיין שינויים שיכולים לקרות בצורה בעקבות ביצוע טרנספורמציה כלשהי , בלי לבצע אותה בפועל , חשיבה לוגית והבנת המבנה הגאומטרי של הסביבה . מומלץ להשתמש גם במסמך " ציוני דרך לנושאים מתכנית הלימודים בליווי דוגמאות" המבאר ומפרט את תכנית הלימודים : – http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Tochniyot – Limudim / Math Yesodi / TzyuneiDerech

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار