صفحة: 42

13 לפניכם מעגל ועליו שתי נקודות : B 1 A א . סרטסו את המיתר המחבר את הנקודות B 1 A ב . צבעו את הקשת הקטנה שבין הנקודות B 1 A ג . מה ארוך יותר המיתר AB או הקשת ? AB תוכלו לבדוק את תשובתכם בעזרת חוט . ד , סרטטו מיתרים נוספים , ולגבי כל אחד מהם בדקו מה ארוך יותר : המיתר או הקשת המתאימה לו , 14 א , סרטטו מעגל שרדיוסו 5 ס " מ . ב . סרטטו מיתר במעגל זה וסמנו אותו באות א . ג . סרטטו מיתר קצר ממיתר א . ד , סרטטו מיתר ארון ממיתר א וסמנו אותו באות ב . ה . סרטטו מיתר ארוך ממיתר ב וסמנו אותו באות ג . ו , האם סרטטתם מיתר העובר דרך מרכז המעגל ? אס לא , סרטטו גם מיתר כזה וסמנו אותו באות ד . ז , מהו המיתר הארוך ביותר בין אלה שסרטטתם ? בדקו בעזרת פס קרטון , דיון האס יש מיתרים ארוכים מזה שמצאתם ? r המיתר העובר דרך מרכז המעגל נקרא קוסר . 15 א . כמה קטרים שונים אפשר לסרטס במעגל נתון ? ב . סרטטו מעגל כלשהו > סרטטו אחדים מהקטרים שלו . דיון מה משותף לכל הקטרים במעגלי למורה : כפעילות 13 כדאי לוזזכלר לתלמידים שקשת היא חלק המעגל שכין שתל נקודות שעללו , כל שתי נקודות על המעגל יוצרות שתי קשתות , בפרק זה אכו מתכוונים לקשת הקטנה ( כמקרים שהקשתות שונות באורכן ) , כפעילות 14 הכוונה היא לתת תחושה אינטואיטיבית שככל שמתקרבים למרכז המעגל - אורך המיתר הולך וגדל , המיתר הארוך ביותר הוא זה שעובר דרך מרכז המעגל והוא הקוטר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار