صفحة: 131

7 א . דניאל עמד בתחנת הרכבת ובחן את הרכבות שהגיעו : לרכבת הראשונה שהגיעה היה קטר שאורכו 21 מטר ו - 5 קרונות שאורך כל אחד מהם 58 מטר לרכבת השנייה שהגיעה היה קטר שאורכו 15 מטר ו - 8 קרונות שאורך כל אחד מהם 23 מטר . איזו רכבת ארוכה יותר ? נניח שאין רווחים בין הקרונות . ב . דניאל תהה : אם לשתי רכבות יש אותו קטר , איזו מהן ארוכה יותר - זו שיש בה 5 קרונות ואורך כל אחד מהם 26 מטר , או זו שיש בה 6 קרונות ואורך כל אחד מהם 25 מטר ? שערו ובדקו . מה ההפרש בין האורכים של שתי הרכבות ? 8 דניאל אסף מידע על אורכי הקרונות והקטרים של רכבות שונות והכין רשימה : אורכי הקטרים : 14 מטר , 15 מטר , 18 מטר , 20 מטר , 21 מטר אורכי הקרונות : 23 מטר , 25 מטר , 26 מטר , 58 מטר . א . האם יכולה להיות רכבת שאורכה בין 90 מטר ל - 110 מטר ? אם כן , כתבו דוגמאות . ב . האם יכולה להיות רכבת שאורכה קטן מ - 30 מטר ? אם כן , כתבו דוגמאות . ג . מה יכול להיות אורכה של הרכבת הקצרה ביותר ? ד . עיינו ברשימה של דניאל וכתבו בעיות מילוליות מתאימות . משימה 9 בקרו עם המשפחה בתחנת רכבת או בתחנה מרכזית של קווי אוטובוס או בתחנת מוניות . ערכו תצפיות , אספו נתונים וכתבו שבע בעיות מילוליות העוסקות במקום שבחרתם . כתבו כמה דפי עבודה והציגו אותם לבני כיתתכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار