صفحة: 4

נושא נוסף שיילמד - מעבר משבר למספר מעורב ולהפך . ד ובקבוקים וגמה : כדי של למצוא 1 3 ליטר שבר כך השווה : למספר , 2 1 3 אפשר להיעזר בציור של פחיות צבע של 1 ליטר בפרק יש גם פעילויות של מציאת שברים שווים . הפעילויות משמשות הכנה לנושא המכנה המשותף שיילמד בחוברת הבאה . דוגמה : לחלק הסגול של הקיר הזה מתאימים השברים 9 18 3 6 1 2 ולכן : . 1 2 = 3 6 = 1 9 8 את מהלך הלימוד בפרק מלווים שני סיפורי מסגרת שמטרתם לחזק את משמעות הפעולות : סיפור על רפת ומחלבה וסיפור על חנות צבעים . בעיות מילוליות המטרה המרכזית בפרק זה היא להמשיך ולהציג לפני התלמידים בעיות מילוליות דו -שלביות ובעיות רב - שלביות ( יותר משתי פעולות ) מסוגים מורכבים יותר ובניסוחים מורכבים יותר מאלה שהתנסו בהם בכיתה ד ' ולפתח את יכולת התלמידים לפתור בעיה מורכבת בשלבים על ידי פירוקה לבעיות פשוטות יותר . הפרק מתחיל ביחידת חזרה על סוגי בעיות שכבר נלמדו בכיתות קודמות . הבעיות ביחידה זו מבוססות על נתונים מהמציאות וכך מאפשרות חשיפה לידע כללי ( במקרה זה - רכבת ישראל ) . מלבד חזרה יש גם בעיות רחבות יותר המשמשות אתגר לתלמידים . גם בסוף פרק זה ( כמו בכל הפרקים הקודמים העוסקים בבעיות מילוליות ) יש אוסף של בעיות לא שגרתיות ( בל " ש ) שמטרתן לפתח אצל התלמידים מגוון אסטרטגיות לפתרון בעיות . אנו מאחלים לילדיכם לימוד פורה ומהנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار