صفحة: 103

שאלת מחקר 4 מה הייתם רוצים לדעת על צריכת המים בביתכם ? כתבו שאלות מתאימות . עבודה קבוצתית 5 בחרו בקבוצה שאלה אחת וכתבו אותה כשאלת המחקר . 6 שערו מה יהיו תוצאות המחקר . איסוף נתונים 7 דונו בקבוצה כיצד תאספו את הנתונים לשאלת המחקר ורשמו את החלטתכם : מה יהיה סוג הנתונים ( מספרים , מילים )? מי יאסוף את הנתונים ? מה יהיו דרכי המדידה או הספירה ? היכן ייאספו הנתונים ? כיצד ייאספו הנתונים ? כיצד יאורגנו הנתונים ? מה יהיה מספר הנתונים שייאספו ? ניתוח נתונים 8 הציעו דרכים לארגון ולייצוג של הנתונים שאסף כל אחד מחברי הקבוצה , כך שיהיה אפשר להשוות אותם לנתונים שאספו שאר חברי הקבוצה . 9 בחרו בקבוצה את אחת מדרכי הייצוג שהצעתם והכינו אותה להצגה בכיתה על שקף , בריסטול וכדומה . הסקת מסקנות 10 התבוננו בייצוגים שבניתם וענו על השאלות . א . איזו משפחה צרכה את כמות המים הגדולה ביותר בתחום ובתקופה שבדקתם ? ב . איזו משפחה צרכה את כמות המים הקטנה ביותר בתחום ובתקופה שבדקתם ? ג . מהו היום או החודש שנצרכה בו כמות המים הגדולה ביותר בתחום ובתקופה שבדקתם ? ד . מה אפשר ללמוד על צריכת המים בתחום שבדקתם בקרב משפחות אחרות שבדקתם ? הסבירו . ה . אילו מסקנות נוספות אפשר להסיק מתוך הייצוג שלכם ? כתבו שלוש מסקנות כאלה . במשימה - 5 דוגמאות לשאלות מחקר : מהו מספר כוסות המים הממוצע שכל אחד מבני המשפחה שותה ביום אחד ? כמה זמן אורכת הדחת הכלים בכל יום ? במשימה 7 תלמידי כל קבוצה נדרשים להחליט על כמה פרטים בהתאם לשאלת המחקר . המטרה היא להדריך אותם מה יש להביא בחשבון בתכנון המחקר שלהם : לדוגמה , היכן ייאספו הנתונים ? יש אפשרויות שונות : כל ילד בביתו , ריאיונות של משפחות וקרובים , בדיקת הנתונים של צריכת המים בחשבון הארנונה ועוד . פירוט נוסף של משימה זו אפשר למצוא במדריך למורה . חשוב לבדוק מהו המשתנה של כל קבוצה - צריכת המים הביתית לחודש , צריכת מים לשתייה ביום וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار