صفحة: 92

ד בעיות מילוליות 1 קבוצת ילדים מכיתה ה 1 וקבוצת ילדים מכיתה ה 2 יצאו להתרים כספים לאגודת " יד אליעזר " . הנה פירוט ההתרמות׃ הקבוצה מכיתה ה 1 יעל - 23 שקלים חנה - 3 שקלים רות - 3 שקלים הדסה - 7 שקלים דבורה - 6 שקלים דינה - 9 שקלים שירה - 4 שקלים גילה - 3 שקלים נועה - 5 שקלים אפרת - 17 שקלים הקבוצה מכיתה ה 2 רחל - 15 שקלים שני - 20 שקלים מירי - 0 שקלים אביטל - 10 שקלים מיכל - 11 שקלים פנינה - 4 שקלים נחמה - 17 שקלים המורה החליטה לתת פרס לאחת הקבוצות על ההתרמה המוצלחת שלה . ילדי כיתה ה 1 וילדי כיתה ה 2 התווכחו ביניהם לאיזו קבוצה מגיע הפרס . דיון מה דעתכם ? הסבירו את תשובתכם . בדיון שבפעילות 1 רצוי לקבל קריטריונים שונים שיציעו התלמידים לבחירת הקבוצה הזוכה : הקבוצה הזוכה יכולה להיות לא רק הקבוצה שממוצע ההתרמות שלה הוא הגבוה ביותר , אלא גם הקבוצה שהצליחה לאסוף יותר כסף או הקבוצה שיש בה ילד שהצליח להתרים את הסכום הגבוה ביותר וכדומה . גם בבעיות מילוליות שצריך לחשב בהן ממוצעים רצוי שהתלמידים לא יסתפקו בכתיבת התרגיל המתאים , אלא גם יציירו דיאגרמת עמודות וישנו אותה לדיאגרמת מלבן . מומלץ לדון עם התלמידים על השאלות האלה : - איך נראה מלבן הממוצע ? מה המשמעות של מספר העמודות שבו ? - מה המשמעות של מספר המשבצות הכולל ? - מה המשמעות של גובה המלבן ? - מה המשמעות של כל עמודה בדיאגרמה המקורית , ומה המשמעות של כל עמודה במלבן ? שימו לב : בבעיות מילוליות אפשר לכתוב כותרת מתאימה ) למשל : יעל , חן ... ( בתחתית כל עמודה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار