صفحة: 136

פעילות 2 פעילות של הבעה בעל פה שבה הילדים מזהים עובדות שמסקרנות אותם מבין אוסף עובדות שקראו בפעילות . 1 כאן מוצעים מבעים מורחבים שבאמצעותם יכולים הילדים לדייק את תחושותיהם אל מול העובדות . מבחר ההיגדים יגוון את אופני התגובות של התלמידים ויעשיר את השיח הנוכחי . הכוונה , כמובן , היא להזמין את הגיוון הזה גם במצבי שיחה ודיון אחרים בכיתה . פעילות 4 ההבדל בין שפן לארנבת – פעילות אגבית שמטרתה להבהיר את ההבדל בין שני בעלי החיים האלה ולתקן את הבלבול הרווח . ייתכן שעבור חלק מהילדים תהיה זו הפעם הראשונה שיעמדו על ההבדל הזה . פעילות 5 סעיף ב-הבעה בעל פה על פי תבנית נתונה , פיגום נוסף לשימוש במבע מורחב . *** הפעילות הדיגיטלית על שפן הסלע בפעילות זו התלמידים מוזמנים להתמודד עם טקסטים בסביבה המדמה את רשת האינטרנט . האינטרנט הוא מקור מידע בלתי נדלה הפונה לכל הקהלים , וגם תלמידים צעירים מופנים אליו יותר ויותר לצורך מטלות בתחומי דעת שונים . בחלק הראשון של הפעילות המטרה העיקרית היא קריאה ממוקדת , שתכליתה מציאת תשובות לשאלות . מה שחשוב כאן הוא איתור המידע באתר , בין אם הוא מופיע בסרטון , בקובץ קול , בתמונות או במידע כתוב . צריך לזכור שהטקסט לא נועד לקוראים צעירים , ובטקסט מסוג זה הם יכולים לפגוש מילים שאינן מובנות להם . אין צורך לפרש לילדים כל מילה בטקסט , רצוי לשוחח במליאה או בקבוצות על דרכי ההתמודדות שלהם עם מילים לא מובנות . ברצף הפעילות התלמידים מתבקשים לאתר מידע גלוי ומשתמע מאזורים שונים באתר העוסק בשפני סלע . הם מתוודעים לכך שהמידע מופיע בסוגות שונות ובייצוגים מגוונים ( טקסט , וידיאו , קובץ קול , תמונות , ( שמקורות המידע השונים מביאים מידע דומה , מידע סותר ומידע משלים . היחידה מסתיימת בסיכום אישי הנוגע לתובנות בעקבות ההתנסות . הפרק עוסק בשתי התבוננויות ממעוף הציפור : התבוננות בתהליך של חקר והתבוננות מעמיקה בעבודה עם מקורות מידע מגוונים בהם התלמידים מתנסים כקוראים , מאזינים , מתבוננים וצופים , תוך שהם מעריכים כל העת את מידת התאמתם של המקורות השונים לשאלות , ואולי אף לעניין האישי שלהם כחוקרים וחוקרות צעירים . ***

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار