صفحة: 134

מקורות מידע להעשרה והמשך חקר בנושא : - אתר קהילת החירשים , מתחרשים וכבדי שמיעה - אתר המכון לקידום החירש בישראל - סיינפדיה – מילון ויזואלי של שפת הסימנים הישראלית - עמותת " תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים , " שאף מעבירה פעילויות בנושא . - הספר " המתנה הגדולה מהים , " מאת סול דיה , הוצאת כנרת-זמורה-ביתן - " הסיפור המופלא של הלן קלר , " מאת לורנה א' היקוק , הוצאת הקיבוץ המאוחד-כתר *** כללים לאדם השומע שרוצה לתת כבוד לחירש פעילות 1 סעיף ב-הכותרת " כללים לאדם השומע שרוצה לתת כבוד לחירש " נושאת מסר : הנגשה ומודעות למה שיקל על החירש להשתתף בשיחה לא רק מסייעים לו , אלא גם מביעים כבוד והבנה לזכותו הבסיסית לתקשר עם שומעים כשווה בין שווים . שאלה זו באה להפנות את תשומת לב התלמידים למסר הטמון בכותרת . ייתכן שלא כל התלמידים יבחינו במסר הזה ואז אפשר לשאול בצורה מפורשת יותר : מדוע כשמנהלים שיחה עם חירש באופן שמסייע לו להבין ולתקשר , זה גם מכבד אותוו *** סיפור של ילדה חירשת פעילות 4 סעיף ב-בשיחה לאחר קריאת הסיפור האישי של אורנה לוי , התלמידים מתבקשים לספר על מקרה שקרה להם , שבו הרגישו תחושה דומה לתחושותיה של אורנה . ייתכן שאחדים מהם יתקשו לגבש את התחושות שמשתמעות מהסיפור , כך שיהיה מקום לשיחה מפורטת יותר : באיזה מצב הייתה אורנהו איך אתם הייתם מרגישים במצב כזהו בסיפור אורנה תיארה מצב שבו היא נדרשת לעמוד בכללי התנהגות מקובלים למרות שאיננה מרגישה שייכת ואיננה יכולה להשתייך בגלל חומת השפה . היא חוותה תסכול , שעמום וקושי . מצב כזה נפוץ בחייהם של ילדים החיים בעולם המותאם בדרך כלל למבוגרים - כאשר הם נקלעים לסביבה זרה , או למקום שמדברים בו בשפה זרה , או למקום עם כללי התנהגות אחרים - ומתקשים להשתלב . בפעילות זו , הנוגעת למצב רגשי שהילדים עשויים להזדהות אתו , מומלץ לענות על השאלות לאו דווקא במילים . הילדים יכולים לתאר את המקרה שאירע להם , תחושותיהם והתנהגותם גם בתנועה או בציור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار