صفحة: 167

אילו רצה המספר לתאר במילה אחת את הכפר , קרוב לוודאי שהיה אומר " קטנטן . " התיאור המפורט הולם הן את התת-סוגה – סיפורי גוזמאות והן את רצונו של המספר להרשים את שומעיו . פעילות 1 התלמידים מתבקשים לדמיין את הסיטואציה בחדרו של המורה ולתאר אותה בכתב . לפני הכתיבה כדאי להוביל את הילדים לחשיבה על הסיטואציה – מה סביר להניח שהתרחש בחדרו מה יפתיע את הקוראיםו לאיזה כיוון הם רוצים לקחת את הסיפורו אחר כך כדאי לבחור את סגנון השיח – איך ידבר המורהו איך יגיב גוסטב לדברי המורהו כדאי להנחות את הילדים גם לחשיבה על צורת הכתיבה - האם יכתבו בהמשך לטקסט שבספר , או יעדיפו לכתוב את הדיאלוג כרצף של מבעים בדיבור ישיר ללא תיאורים ומשפטי קישורו בעבודה עם תלמידים מתקשים כדאי להתחיל בכתיבה קבוצתית משותפת בהנחיית המורה , ורק אחר כך להפנות כל זוג לעבודה עצמית . שם הפרק : מקצות הארץ באנו ( כרך ב עמ' ( 120 נושא הפרק בפרק מוצגים קטעים מתוך המקורות היהודיים ( תורה ומשנה ) הנוגעים למנהג הבאת הביכורים בחג , ומוצג בו הקשר של המנהג ושל קטעי המקורות לימינו . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יחשפו לשמות חג השבועות ולמשמעותם . . 2 התלמידים יכירו את פרטי מצוות הבאת הביכורים וסיבותיה . . 3 התלמידים יחשפו למצוות הבאת הביכורים מתוך המקורות ( דברים . ( יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יכירו מאפיינים של טקסט מן המקורות : צורת הציווי ( עבר , ( ו + וכן אוצר מילים מקראי לעומת מילים נרדפות להן בעברית של ימינו . . 2 התלמידים יכירו מאפיינים של טקסט מן המשנה : סיומת ין לעומת סיומת ים של ימינו . . 3 התלמידים יאזינו לקריאה מוטעמת ומדויקת של טקסטים מן המקורות היהודיים : תורה ומשנה . . 4 התלמידים יתמודדו עם הבנת הטקסט מן המשנה באמצעות קישור לחפצים שחלקם מוזכרים בטקסט וחלקם לא מוזכרים בו . . 5 התלמידים יתרגלו קריאה קולית של טקסט קצר מן המקורות . . 6 התלמידים יתמודדו עם טקסטים מהמקורות באמצעות שימוש באסטרטגיות להבנת מילים לא מוכרות . . 7 התלמידים יכתבו סיפור המתאר את העלייה לרגל מנקודת מבטו של נער בגילם בהסתמך על התיאורים המובאים במקורות , ואולי גם באמצעות התבוננות מעמיקה בציורים עתיקים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار