صفحة: 112

פעילות 5 סיפורה של עדי מובן גם ללא הפסקה המסיימת , אך פסקה זו היא מעין אישור ואישוש לחשיבות הצעד של עדי לא רק כשלעצמו , אלא גם כדוגמה ומופת לאחרים . במילים האחרונות של הכתבה הכתב בעצם פונה אל הקוראים , ובמיוחד לילדים , בקריאה ללכת בעקבות עדי ולאמץ דרך של מעורבות חברתית . פעילות 6 מקור הביטוי " הרים את הכפפה : " השלכת הכפפה בפני היריב היא הזמנה לדו-קרב , והרמתה פירושה היענות לאתגר . אפשר לספר על כך בכיתה או לבקש מאחד התלמידים לבדוק זאת ולספר לאחרים . בכל מקרה , כדאי לוודא שהתלמידים יודעים איך נערך דו-קרב ( בחרבות או באקדחים ) ומבינים שהזמנה לדו-קרב נולדת כתגובה לעלבון או כדי להגן על כבודו של מישהו . פעילות 7 א . כדאי להדגיש ( בפני המתקשים אך לא רק ) שהן המוען והן הנמען של מכתב רשמי יכולים להיות או אדם פרטי או גוף ציבורי . מה שמבדיל בין מכתב רשמי למכתב אישי הוא הסגנון , אופי היחסים בין המוען לנמען , הנושאים שבהם הם עוסקים , וההתכוונות להשגת מטרות מסוימות . ב . עדי כותבת גם לאחראית הישירה – מנהלת המרכז , וגם לאחראי-העל : ראש העיר . פעילות 8 כדאי להעלות את השאלה בכיתה ולראות איך התלמידים הבינו את ההערות הללו של עדי : כשעדי מציינת שהיא גרה בשכונת נווה דקלים , היא מבטאת היכרות מקרוב עם הנושא , ומאששת את טענתה שהפרופיל של ילדי השכונה שונה מזה המיוצג בחוברת העירייה . כשהיא מציינת שהיא " דווקא בלונדינית , " היא מדגישה שהיא לא תובעת את עלבונה הפרטי , אלא שהיא מדברת בשם צדק כללי , ובשם כל ילדי השכונה . *** עוד כתבה על ילד יוזם וכן על מחאה של ילדה עוסקים אף הם בילדים הפונים לגופים ציבוריים בבקשות ובקובלנות . בספר הלימוד מוצע להמשיך לעבוד עבודה פרטנית , אולם אפשר גם לנהל את הלמידה משלב זה בזוגות או בקבוצות כשכל אחד מבני הזוג , או הקבוצות השונות עוסקים כל אחד בכתבה אחרת , ומשתפים מידע . מכיוון שהכתבה על עדי , לעיל , כוללת את המכתב המפורט ביותר בנושא והמדגים אותו בצורה הטובה ביותר , בחרנו שלא לתת אותה כאופציה לשיתוף מידע , אלא שכל הילדים יקראו אותה . מסע בין כוכבים ? לא רק בשמים פעילות 2 כדאי להפנות את תשומת לב התלמידים לעובדה שאביהו לא כתב מכתב , אלא מילא טופס פנייה רשמי של העירייה , ולהעיר על כך , שאף זו דרך לפנות לגופים ציבוריים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار