صفحة: 40

קריאה ביקורתית : האם אפשר היה להעביר את המסר בדרכים אחרותו כפי שאפשר לראות , קריאת טקסט חזותי איננה שונה עקרונית מקריאת טקסט מילולי . העבודה עם אמנות מעודדת רכישה של מיומנויות קריאת טקסט , בדרך חווייתית ונגישה . אמצעי הלמידה : התבוננות – התלמידים מתבקשים להתעכב ולהביט . להעמיק בפרטים ובמכלול . מה בולט לעיןו מה נסתר ומתחבאו מה מפתיע או מזעזעו איך אנו מתבוננים ומה אנו מחמיצים לפעמים . הכרה של מושגי יסוד באמנות ואמצעי מדיה שונים ( ציור , פיסול , קריקטורה , כרזה , צילום , קולאז , ' וידיאו וכו . ( ' שימוש במושגים חדשים ואוצר מילים מעולם השיח של האמנות החזותית לתיאור , התרשמות והסבר . מפגש עם תולדות האמנות – הכרת אמנים , חייהם , סגנון יצירתם ומקורות ההשראה שלהם . דיון וניתוח של עבודות אמנות – זיהוי ההקשר של העבודה והמשמעות שטמונה בה , השוואה , פרשנות וביקורת , בניית טיעון והנמקה . הבעת דעה , תחושות ורגשות – מה העבודה " עושה" לי , מהן ההעדפות שלי , באילו אמצעים העבודה " פועלת" עלי , פיתוח של הרגישות האסתטית והמודעות להשפעה של מדיה חזותית . שימוש בכישורי הבעה בעל פה ובכתב , ביטוי של חוויה " כדי לשתף ולעניין אחרים , באופן שניתן לעקוב אחר השתלשלות העניינים ותוך הדגשת נקודת המבט האישית" ( על פי הישג נדרש ( 1 התייחסות לטקסט – כיצד התמונה מתחברת לטקסט , מה היא תורמת לו , איך ניתן להמיר טקסט מילולי לחזותי ולהיפך , ואילו תכונות ייחודיות יש לכל אמצעי ביטוי . כמה שאלות להעמקת ההתבוננות ביצירות האמנות שבספר ובקשרים בינן לבין הטקסטים . לגבי כל יצירה כדאי לדון רק בחלק מהן : תוכן התמונה : מה מתואר ומה מסופר בהו איזו אווירה מתוארת בתמונהו הקשר בין התמונה לטקסט : האם התמונה רק ממחישה את הנאמר בטקסטו האם היא מוסיפה רבדים נוספיםו ואולי הצפייה בתמונה מאירה את הטקסט באור חדשו מה אתם חושבים על התמונהו האם אתם אוהבים אותהו האם היא מרגשת אתכםו מסקרנת אתכםו מושכת אתכם להסתכל בה עוד ועודו הסבירו . תיאור של מרכיבי התמונה : קו , צבע , צורה , סוג ( צילום / ציור / קולאז' וכו ( ' ההשפעה על הצופים : אילו תחושות היא משרה בצופהו איך מרכיבי התמונה משפיעים על התחושה הזאתו ( בחירת הצבעים משפיעה על תחושת חום / קור , אורך קווי המכחול יוצר אווירה שמחה וקופצנית או קודרת וכדומה ) 93 ( שליטא , ר " ( 2000 ) . 'מסע אל העבר – "היסטוריה חזותית . בתוך : ק' טביביאן . מסע אל העבר – מדריך למורה – המאה העשרים / בזכות החירות . תל-אביב : מט , 57 – 70 . "ח

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار