|
صفحة: 138
הערות והצעות להוראת היחידה פעילויות 3-6 פעילויות אלה עוסקות בקשר שבין הפסקות בטקסט וחושפות את התלמידים להיבט שניתן להיעזר בו כאחד מהגורמים היוצרים את הלכידות בטקסט . פעילות 13 פעילות זו עוסקת במיפוי הטקסט לתרשים כאסטרטגיה להבנת הנקרא . דרך המיפוי התלמידים מציגים את הבנתם . עוד לפני זה מתאפשר לתלמידים להסביר באופן עצמאי את תהליך בחירת הקן . הבנה דרך הסברה – כאשר אנחנו מסבירים לעצמנו או למישהו , אנחנו יכולים להבין פתאום דברים שלא בטוח כי הבנו בעת קריאת הטקסט . רצוי שהמורה תשוחח עם התלמידים על המטרה של הכנת התרשים ברמה מטה-אוריינית : למה הכלי הזה משמשו מתי כדאי להשתמש בכלי הזהו אפשר לעשות הצבעה בכיתה : למי תרשימים עוזרים להבין דברים , ומי מעדיף להבין באמצעות קריאת קטע טקסט בלבד . אפשר אולי גם לבקש מן התלמידים לחשוב על עוד דרכים למיפוי . בהמשך מוצגת דרך מיפוי נוספת בעזרת איורים . פעילות 14 הפעילות מציגה עוד דרך למיפוי טקסט . במידת הצורך , ואם הדבר מתאים לרמת הכיתה , אפשר להעמיק בהסבר בנוגע לקשר בין הניסוי באריזונה לנמלה הסיירת המוצגת בחלק הראשון של הטקסט . במציאות , שלא כמו בניסוי , הנמלה לא עומדת לבדה מול המשימה של מציאת קן . החוקרים שעשו את המחקר מצאו בניסוי שני שהנמלה הבודדת ביקרה ביותר קנים ( כדי להעריך אותם ) מאשר כל אחד מחברי המושבה שחיפשו יחד קן . הם משערים שחסרה לה ההתייעצות עם חברות אחרות , כפי שקורה בטבע – התייעצות שהייתה מפחיתה את מספר הקנים שהיא בדקה , כי יחד הן היו מקבלות החלטה מוקדמת על אישור אתר מסוים לבניית קן . על-פי : Sasaki , T & Pratt , S . C . ( 2012 ) . Group have a larger cognitive capacity than individuals . Current . Biology , vol . 22 , issue 19 , pp . R R-827 829 http : // www . sciencedirect . com / science / article / pii / S 0960982212008834
|
|